Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renovering af lejlighed i Dinero

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

CULT30:

Havde jeg lavet en helt almenlig repration, havde jeg brugt 

5080 Reparation og vedligeholdelse

mod 5101 Ejendomen

enig i - tilgang ejendom som en konto i status - og modkonto bank i status - så det ikke bliver en udgit -  hvis forbedringerne er betalt derfra men den du lige foreslog der for reparationer ville da vist gå galt - det ligner jo to kont ii drift begge to, og så ville du jo slet ikke have bogført en udgift i reparation

Overvej lige en onlinebogholder - via www.agera.dk til at løbe din bogføring igennem, det lyder lidt farligt

Jeg husker ikke din selskabsform - men det skal måske samtidigt overvejes med kapitalafkastordningen for ejendommen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren, 

Jeg tror allerede vi har haft dig igennem vores support, hvor vi, ligesom John har anbefalet dig, at du tager fat i en revisor. Det er lidt kompliceret, hvordan det håndteres, og det er jo rart, at få det plads én gang for alle. 

Holder du dig til nogle af løsningerne i denne tråd, skal du i Dinero benytte vores konti til Materielle Anlægsaktiver - de ligger mellem 50500 - 51499. Her er der en konto, der hedder 50120: Tilgang i året. Den kan du bogfører tilgangene på. Det kræver dog, at du i forvejen har stående din værdi af ejendommene på konto 51000.

Igen, den klare anbefaling er, at du får fat i en revisor, der kan hjælpe dig så du når helt i mål.


Vi hjælper naturligvis gerne med bogføringen af det efterfølgende.

De bedste hilsner

Theis 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har oprettet en tilgangs konto til ejendommen, og bruger den konto der har betalt som modkonto.

Jeg regner med når jeg er færdig, så får jeg den lokale revisor til lige at se tingene igennem.

Så må vi rette de par ting til der ikke er i orden :-)

Tak for svarne

Mvh

Søren

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)