Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renovering af lejlighed i Dinero

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et par lejligheder jeg udlejer, den ene har været igennem en renovering. Det vil sige, ikke bare en reparation som jo kan straksafskrives.

Da det er en renovering, syntes jeg ikke jeg lige kan finde hvilken konto jeg skal oprette til renovering? 

Er der nogen der har et godt forslag :-)

Mvh

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ikke besvares ud fra de oplysninger. Er det ren vedligeholdelse, ja så kan det afskrives som omkostning - og det SKAL så være ren vedligehold, maling _ skifte pakninger osv, men som du beskriver det, er der elementer af forbedring og så kan det ikke afskrives og tages som omkostning

Jeg ville - hvis ikke andre her vil gennemgå mere, betale en revisor for vurdering af hvad du kan afskrive nu og hvad der ikke kan afskrives - og afhængig af VSO - kapitalafkastordning - eller ikke -  eller selskab og andet, om der skal ske opskrivning af ejendommens værdi med henblik på mindre skat af fortjeneste ved salg en gang - eller hvad der kan være af andre ting jeg bare lige sådan i hovedet kan tænke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det er et udlejningsfirma jeg har, og det er selskabs formen jeg bruger.

Det er ren forbedring. Det er jeg ikke i tvivle om, men hvad konto skal jeg bruge til forbederingen i Dinero. Det er det der er det store problem :-)

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

CULT30:

Hej John

Det er et udlejningsfirma jeg har, og det er selskabs formen jeg bruger.

Det er ren forbedring. Det er jeg ikke i tvivle om, men hvad konto skal jeg bruge til forbederingen i Dinero. Det er det der er det store problem :-)

Søren

det er jo så i alle fald en status konto for opskrivning af værdi - Det er jo ikke det som Dinero har kontoplanen indrettet på - det er ikke en udgifts konto - men hvordan du opskriver evt værdi - eller opbygger værdi ved forbedring - og bogfører - ved jeg ikke i Dinero (og tvivler måske på de selv ved det ud fra de oplysninger - men en revisor kan sige hvordan du skal bogføre en evt værdistigning kva - egen investering forbedring - eller folk som Whiskey eller Jesper kunne vide det :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine udlejningsejendomme må stå i balancen til en værdi. Der må være en tilgangskonto under udlejningsjendommene hvor du bogfører forbedringsudgiften ind på. 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig :-)

Men hvordan laver man lige den i Dinero?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål, du kan ikke få lov at oprette en konto til det? Hvis udlejningsejendommen står med konto 11000 kan du lave 11001 og kalde den tilgang. Alternativt ville jeg blot bogføre den direkte på udlejningsejendommen. Det giver jo det samme :)

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har ret :-)

Jeg tror jeg følger dit råd Revisoreleven, det virker som det rigtige at lave en konto der heder tilgang med ejendommens navn.

Tak for hjælpen

 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad konto nr. skal jeg så bruge mod tilgangskontoen?

Havde jeg lavet en helt almenlig repration, havde jeg brugt 

5080 Reparation og vedligeholdelse

mod 5101 Ejendomen

Nogen forslag?

 

 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du modkonto?

Det må jo være bank eller der hvor pengene er betalt fra. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)