Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig snydt!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For gør en lang historie kort.
Jeg har et nyre fest udlejnings firma, og i den forbindelse søgte jeg efter nogle telte.
Og ud af det blå bliver jeg tilbudt 2 stk 6x9 meter telte.

De er helt nye, så jeg under mig over prisen på 12.000 ink moms pr stk. Normal pris 25.000 plus moms.

Jeg kontakter telt producenten, og forhør mig om det firma der nu sælger så billigt har noget i klemme, eller om de i værste tilfælde er stjålne telte. Telt firmaet vender tilbage og siger at det gælder om at slå til, for de har intet i klemme med dem, og firmaet der sælger har intet fået stjålet.

Super. Jeg overføre 12.000 og tager 12.000 med i hånden.

Da jeg kommer ud for at hente teltene, er ejerne igang med at bære teltene ud, og pludselig går der en alarm ( han er vagt ), ejeren løber nu hurtigt ind og henter det sidste og teller op.
Han siger:
Lige her er der et komplet telt, men du må nok heller ikke laste begge på den trailer da de
vejer 750 kg pr styk.
Kan du komme mandag igen? Så får du det andet der.
Hvor efter han smutter ud til sin alarm.

Jeg køre hjem og gør status.
Der mangler nogle vinduer, og skriver det til ham, han undskylder noget og siger at jeg får dem mandag.

Jeg har også en gavl med hans logo og mobil nummer på, så jeg kontakter producenten og bestiller en gavl med mit firma navn og nummer.

En time efter ringer en fra top ledelsen fra telt producenten til mig for at høre hva firmaet hed der solgte teltet.
Jeg siger hva firmaet heder, og så går det helt galt!
Det viser sig at dem der har solgt mig teltet har en rest gæld til producenten 360.000 kr, og har underskrevet en kontrakt på at teltene
Ikke er deres ejendom før at de sidste penge er betalt.
Det har åbenbart ikke været muligt for telt producenten at finde køberen i flere måneder da de er gået under jorden.
Og ønsker at hente mit telt jeg lige har hentet og købt.
Det vil jeg jo ikke gå med til, men jeg vil da gerne samarbejde så de kan få deres telte/penge hjem.
Jeg vil køre ud for at hente mit andet telt, og får noget af et chok! Lageret med alle teltene er væk!
Producenten ber mig om at finde de forsvundene telte, ellers kommer de og tager mit telt.

Med pistolen for panden, må jeg jo igang med at lede, men det er håbløst!
Jeg laver der efter en falsk profil og søger igen nogle telte, og vupti, han bed på!
Jeg køre ud til adressen og der står han!
Men ligeså hurtig han ser mig stikker han af!
Jeg kontakter firmaet og siger hvor teltene er.
( jeg ville ikke udøve selvtægt og tag det telt han skylde mig )

Nu har firmaet hentet alle teltene, også det jeg har betalt for en gang. Men aldrig fik udleværret.

Nu kommer den del hvor jeg virkelig føler mig snydt.
De vil ikke gi mig mit telt, men jeg kan købe det af dem for 18.500 plus moms.
Jeg siger at jeg jo har betalt for teltet en gang!?
Jeg har hjulpet med finde alle de ander telte!
Men Firmaet siger nu at det ikke er deres
problem. Jeg skulle bare ha været hurtigere til selv og tag teltet!

Hvordan er loven skruet sammen, har jeg en sag? Og er sagen mellem firmaet og mig? Eller ham der solgt mig teltet?

Føler mig så dårlig behandlet! Især når firmaet fra start siger at der intet problem er, og det er bare om at slå til.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

MML82:
Hvordan er loven skruet sammen, har jeg en sag? Og er sagen mellem firmaet og mig? Eller ham der solgt mig teltet?

Ja, du har helt sikkert en sag. Det er dog en sag mellem dig og sælger.

Start med tjekke status på den sælgende virksomhed, da det er kurator du skal kontakte, hvis virksomheden er under konkurs.

Jeg ville nok få en advokat eller et inkassobureau til at hjælpe med at inddrive pengene.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et I/S selskab, så har ladt mig fortælle at de kun hæfter for en krone.
Det var derfor at der blev skrevet under på at teltene ikke måtte sælges før de var betalt af.

Føler mig snydt på begge kanter!

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld. Jeg mener IVS.

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen måde jeg på lovlig vis kan få mit telt?

Er der ikke en aftale lov eller ligene? Har jo købt det hele i god tro, har ind spurgt format først for at hære om der evt. Var noget med de her telte.
Hvis jeg havde hørt fra start af, at der var pant i dem, så havde jeg jo ikke købt.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ejeren forsætter med at drive virksomheden selv om det er tydeligt at han/de ikke kan betale deres kreditorer, kan der være tale om et brud på loven, som kan medføre hæftelsesgennembrud.

Jeg ville helt sikkert tage en snak med en advokat og få afklaret om der er noget at gå efter, hvis jeg stod i samme situation.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Følg Karstens råd og søg juridisk assistance.

For mig lyder det som om betingelserne for hverken ejendomsforbehold eller pant er opfyldte. Hvis det er tilfældet så bør der være mulighed for at få det købte udleveret. 

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange. Jeg kontakter en advokat tirsdag.

Sidste spørgsmål.
Må det store firma, altså telt producenten godt blive ved med at presse mig som de gør eller gjorde?
Personligt følte jeg mig presset til at gøre noget jeg normalt ikke vil gøre, bare for at de ikke skulle tag mit telt.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg ville have gjort det samme.

de har udleveret telt til ham du har købt af, uden at modtage betaling. De forsøger at begrænse deres tab, hvilket er fuldt forståeligt, mener du de gratis skulle have udleveret telte til dig?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)