Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Useriøse bud på freelanceopgaver på Amino!

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Når jeg sidder her med 35 års erfaring og en husleje der skal betales... og lægger et billigt og fornuftigt bud på en opgave, hvor jeg beregner ca. 400,- i timen. Så er det altså useriøst, når der ligger bud på 1 krone, eller at der er nogen der vil lave tingene gratis. Det kan man jo ikke tage alvorligt! Så får jeg en returbesked om, at mit bud ikke var det bedste.... nej, det tror da pokker! Der må sgu da være en nedre bundgrænse, for HVOR billigt man kan få tingene lavet!

Overvejer simpelthen at opsige mit Amino-medlemskab!

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogle der tilbyder opgaven til 1 krone. At sætte opgaven til 1 kr. betyder vel bare at freelanceren gerne vil høre lidt mere om opgaven før at en endelig pris aftales. 

Konkurrencen er stor for tiden, tror ikke at dine afviste bud forekommer fordi andre sælger deres ydelser for 1 krone, men nok mere fordi at folk tilbyder noget mere moderne eller til en bedre pris, da jeg ikke vil mene at 400.- i timen er en spor konkurrence dygtig pris. 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Sebastian skriver betyder et bud på 1 kr. typisk at man gerne vil have yderligere info inden man kommer med et endeligt bud.. 99 ud af 100 opslag på Amino freelance er typisk så dårligt beskrevet at det er umuligt at komme med et bud uden at tagen en uddybende snak med kunden, så jeg er også en af dem der nogle gange har skrevet 1 kr. da systemet tvinger en til at indtaste et beløb.

Mht. konkurrencen forstår jeg såmænd godt din frustration, men selv er jeg kommet frem til at det ikke giver mening for mig at byde på de små opgaver.. Folk der skal bruge et simpelt statisk website i wordpress kan få det til lang under mine priser, så jeg fokuserer i stedet min energi på de større løsninger hvor de helt billige wordpress udviklere ikke kan være med længere.

400 kr i timen er måske ikke en konkurrencedygtig pris på de helt simple løsninger men i forhold til professionel webudvikling er det absolut en konkurrencedygtig pris.. Jeg tager selv 600 kr. :)

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal betale løn, ferie, sygdom, pension, skat, efteruddannelse og bogføring, så synes jeg faktisk ikke 400,- er en høj timeløn, snarere tværtimod! Hvor får du en faglært håndværker til at arbejde for den pris?? det er jo ikke sort arbejde eller vennetjenester, vel?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal opfatte amino freelance som et sted at starte med at få de første opgaver indtil du selv har en stor nok kundebase og andre kilder som du kan leve af.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nogle har brug for en dygtig fagmand, andre en skoleelev.
Jeg bruger begge dele, alt efter hvad jeg skal have lavet.
Så vurder kundens behov og byd på de opgaver du mener du vil være relevant til.

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin har faktisk svaret dig for 6 år siden, here you go:

https://www.youtube.com/watch?v=6JyH35HZ2wY

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

400kr er ikke nogen høj takst for et professionelt udført arbejde. Når du byder på opgaver kan du jo bl.a fremhæve hvad det er kunden får for din timeløn.

Der er absolut ingen tvivl om at der er mange der efterspørger billige løsninger uden at være klar over hvad de går glip af.

At konkurrencen skal være så hård at priserne bliver presset langt under 400kr har jeg svært ved at tro.

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror faktisk ikke at det primært er konkurrencen der har fået prisen så langt ned. Tror mere det er fordi at de personer der giver billige bud måske synes det er sjovt at lave fx. et logo og leder efter nogle referencer og dermed ikke har noget imod at bruge 4 timer på et logo og kun få 200 kroner for det. 

Så inde på Amino Freelancer er 400.- i timen ret højt, men skal man have sådan noget lavet af et professionelt web bureau så er det en helt fint pris. 

Så som Martin siger i sin youtube video, kan det være at de mere profesionelle grafikere herinde skulle fokusere deres energi på at komme ud til nogle mere relevante kunder som har brug for og råd til mere professionelt arbejde. 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)