Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af fotokunst til hjemmet. Jeg har produktet og hjemmesiden - men hvad så?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk

Jeg er landskabs og fineartfotograf og forsøger at få gang i lidt salg af prints. Jeg har allerede hjemmeside og mine billeder er efterhånden af en vis kvalitet.www.mpiphoto.dk

Men hvordan får jeg gang i salget? Jeg kender godt til AdWords osv, men det er alt for trægt da markedet for denne form for salg umiddelbart ikke er særligt stort. Nogen der kender nogen som lever af at sælge og brande kunst? Eller har andre idéer?

Håber at høre fra jer.

Mvh. Mads

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt overordnet set, så tror jeg ikke den slags sælger på nettet.

Din hjemmeside skal rette sig mod kunstforeninger. Så skal du ud og lave ophængninger. Det er almideligt, at en kunstforening aftager mindst ét værk, så dine udgifter ved ophængningen er dækket... næsten...

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nogle vanvittige flotte billeder du laver. Har du prøvet at annoncere på Facebook?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet at sælge dine fotos på sider som http://www.istockphoto.com?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Tusind tak for svaret! Det er en del af branchen jeg ikke kender noget til overhovedet. Har du erfaring med det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jo det har jeg - det gav ikke rigtigt noget. Har dog heller ikke gjort det så længe.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Har smidt billeder på forskellige stocksites og indtil videre solgt ét - selvom jeg har været aktiv i årevis. Det giver ikke rigtigt noget. Har dog prøvet med Society6, der har jeg tjent ca. 100$ - hvilket ikke er det vilde.

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads 

Jeg kan se, at du sælger i mange forskellige størrelser, hvilket gør mig lidt i tvivl om, HVEM du gerne vil sælge til? Det er jo hele essensen i, at få konverteringer.  

Du har (i mine øjne) to målgrupper, overordnet set: 

1. Private, som vil hænge dem op i stuen - Det kræver en vis størrelse og skal være nemt for dem, at komme til. 

2. Virksomheder, som kan bruge dem i markedsføringshenseende eller som kunst på vægge. 

Mit spørgsmål til dig er, hvad vil du satse på?  Hvilke investeringer er du villig til at lave - både økonomisk og ressourcemæssigt. 

Prøv at lave en brainstorm på muligheder - Både mulige og umulige, så skal du nok finde vejen :) 

De bedste hilsner 

Anita 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

madspeteriversen:

Hej Hans

Tusind tak for svaret! Det er en del af branchen jeg ikke kender noget til overhovedet. Har du erfaring med det?

Jeg ved fra både kunstnere og folk, som er involverede i kunstforeninger, at der er rigtig mange kunstforeninger tilknyttet virksomheder og lokalsamfund.

De fungerer sådan, at man betaler et medlemskontingent - f.eks. 50 kr. pr. måned (for hver indbetaling får man et lod i lodtrækningen) - til foreningen, som så arrangerer f.eks. 12 udstillinger om året - det kan være som dekoration i virksomhedens lokaler, eller det kan være i et eller flere udstillingslokaler. Værkerne på udstillingen er til salg. Kunstneren er typisk til stede ved åbning/fernisering og medvirker typisk ved ophængning. Kunstneren ejer værkerne. Kunstforeningen køber typisk mindst ét værk af hver kunstner.
Én gang om året holdes der generalforsamling i foreningen. Her trækkes lod om retten til at vælge blandt de indkøbte værker. Hvis der er 12 værker, udtrækkes der 12  medlemmer, som i prioriteret rækkefølge får lov at vælge et værk. 

Jeg er sikker på, at Google ved, hvordan du kommer i kontakt med disse foreninger.

Hans

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)