Hej Som skribent er jeg i gang med at udvikle et koncept, hvor jeg tager betaling pr. åbnet nyhedsbrev, pr. klik og pr. unikt klik, dog med en max. betaling pr. nyhedsbrev. Prisen vil være inkl. opsætning. I første omgang vil udsendelsen skulle ske gennem Mailchimp. Er det et koncept, som holder? Er der brug for det? Jeg synes jo, at forbløffende få virksomheder sender nyhedsbreve ud og kvaliteten af mange af dem er ikke særlig høj. Michael |
Tja, der er jo ingen tvivl om, at folk har brug for hjælp til at skrive nyhedsbreve. Men det er en langsigtet strategi. Det gør næppe den store forskel at sende ét. Så derfor tvivler jeg lidt på dit koncept med betaling per åbnet nyhedsbrev.
Jeg har selv skrevet for en større virksomhed, der klagede over åbningsraten på mine mails - som statistisk set var rigtig pæn - og det til trods for at de sagde, at det sagtens kunne betale sig for dem økonomisk at få mig til at skrive de mails, da det gav nye kunder hver gang.
Hver gang du sender et nyhedsbrev, mister du også læsere. Derfor skal der være en god strategi til at skaffe nye leads, vel at mærke de rigtige.
Det er nemt at få en høj åbningsrate, men i sidste ende er det jo nok kvaliteten af nyhedsbrevene + evnen til at skaffe de rigtige leads, der gør, om det betaler sig for virksomheden at sende dem ud.
Kort sagt: Hvis ikke kunden accepterer, at det er en langsigtet strategi, så risikerer man utilfredse kunder. Men man kan jo tænke sig så meget, du kan jo afprøve dit koncept og så forsøge at binde de kunderfastere til dig, som du har fået ved per klik-betaling.