Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man betale?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl, om dette er den rigtige placering, men synes ikke jeg kunne finde en bedre - ret mig gerne, hvis det er helt galt :-)

Jeg har et hus med to lejligheder, hvor jeg har boet i den ene og lejet den anden ud. Jeg er nu flyttet til et andet hus, og vil gerne leje min tidligere lejlighed ud - altså sådan, at hele huset lejes ud. Desuden er der mulighed for at leje noget ud i det nye hus. Der er en stor forskel på at leje en del af sit eget hus ud og at leje hele huset ud. Derfor har jeg bedt en revisor om at hjælpe mig med at skabe overblik over, hvilke muligheder der er for at registrere / udnytte fradrag osv., så jeg får et overblik over valgmulighederne. Herunder om jeg skal lave en virksomhed eller holde det privat, samt hvilken måde jeg skal afregne med skat - jeg bad ham om overblik via udregninger og forklaringer.

Det har ikke ligefrem været en succes. Jeg oplevede revisoren som meget ustruktureret og ude af stand til at levere overblik via hverken forklaringer eller udregninger. Men han har jo brugt tid på det, og nogle udregninger er det også blevet til, men jeg sidder tilbage uden overblik eller svar på nogle spørgsmål, som jeg selv kom med, og andre som revisoren selv rejste og ville finde svar på. Med andre ord er jeg slet ikke blevet klogere. 

Egentlig havde jeg bare tænkt mig at betale den regning og komme videre og finde en anden, der kan levere det, jeg har brug for. Men så slog det mig, at det her kan jo ske igen og igen, indtil jeg falder over en, der kan levere. Både med revisorer, men også andre fagpersoner. Så jeg er kommet i tvivl om, hvordan jeg skal tackle det, både nu og i fremtiden for at undgå den slags. For nu overvejer jeg at gå til ham igen og kræve at han leverer det, jeg har bestilt - selv om jeg godt nok har mine tvivl, om han overhovedet er i stand til det, og om det bare er spild af tid. Eller er jeg der, hvor jeg skal lade være med at betale regningen? Her tænker jeg, at jeg så nok skulle have sørget for at lave en skriftlig aftale om, hvad varen bestod af for at det ville være ok - og den skulle nok have været MEGET præcis?

Hvordan gør I sådan noget, så I får det, I har brug for og betaler for?

mvh. tina

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I aftalt fast pris eller timepris? Hvis I har aftalt fast pris, så er jeg da ikke i tvivl om, at jeg vil tage fat i revisoren og forklare ham, hvorfor du ikke mener, at du endnu har fået den aftalte ydelse, og at du derfor heller ikke mener, at hans honorar er klar til fakturering endnu - og hvorfor fakturaen selvfølgelig heller ikke forfalden til betaling. Hvis han afviser din klage, kan du prøve at tage sagen videre til revisornævnet.

Hvis I har aftalt timepris, så vil jeg bede ham redegøre for sit timeforbrug. Hvis du stadig mener, at han ikke har arbejdet som en god revisor bør gøre, så oplys ham om, at du vil have sagen tjekket hos revisornævnet.

Afslutningsvis bemærker jeg dog, at jeg som advokat oplever, at kunderne undrer mit tidsforbrug, for det er jo bare lige - hvilket det jo ikke altid er. Men på den anden side synes jeg jo ikke at man skal betale for en ydelse, som man ikke har fået.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke, har revisornævnet overhovedet kompetence til at behandle de punkter som du har taget fat? Revisornævnet behandler eksempelvis ikke honorarsager og der er tilsyneladende ikke tale om en erklæringsopgave men alene rådgivning. Hvad skal en klage gå på??

Tilmeldt 30. Jan 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rikke - du får det skrevet, så jeg kan se, at det kan håndteres på en god og pæn måde. Der er tale om et honorar, og jeg vil tage fat i ham og sige det, du siger. Jeg lurer dog på en ting - succeskriteriet, nemlig om jeg forstår / kan bruge det til noget, er jo meget subjektivt, og selv om jeg til enhver tid vil påstå, at jeg i talforståelse ligger ret lunt i svinget, kan hans opfattelse jo være en helt anden - hvad så hvis man ender med, at målet ikke bliver nået, og vi er uenige om, hvis skyld det er? 

Kan man i øvrigt tillade sig at bede ham om at forberede en struktureret forklaring / oversigt over mulighederne? Det største problem var nemlig, at jeg ikke havde indtryk af, at han havde overblik, han stillede mange spørgsmål og diskuterede meget med sig selv, samtidig med at han kastede rundt med tal i nogle hurtige udregninger, som alt i alt tabte mig helt på gulvet... 

mvh. tina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)