Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle gode ideer / starte en virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. 

Jeg er en ung pige på 23 år gammel - jeg har altid drømt om at blive selvstændig - starte en virksomhed

Selv om jeg nu læser til biomecical science, men jeg har altid drømt om at starte en virksomhed og få en succes.

Hvordan kan jeg få nogle gode ideer el. inspirationer? - jeg har forsøgt at finde ud af, hvad vi mangler og den slags. Men det er svært synes jeg i hvert fald. 

Min interesse inden for flere forskellige områder: 

Dyr/dyrevelfærd 

Miljø/naturvidenskab 

Medie/lave forskellige videoer og dokumentarer (en socialøkonomisk virksomhed - som ser et socialt eller samfundsmæssigt problem) 

Samfund/politik 

Mad/fødevarer 

Website/sælge nogle ting 

Kreativ

Fitness/sundhed

Design/hjemmeside

Rejse/kultur

Historie/bøger/forfatter 

Håber at nogen af jer kan give en inspiration el. et eksempel på hvordan man kan starte en virksomhed. (fx et råd)

Kh A. 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger inspiration til et startup er der mange veje at gå. Det mest givne efter min mening at kigge efter 'problemer' og ud fra disse problemer udtænke løsninger som kan sælges.

F.eks, hvilke problemer/udfordringer står du med til dagligt? Eller hvad med dine venner? Hvilket produkt/ydelse kunne løse problemet?

Hold dig ikke tilbage selvom mange andre har lavet lign produkter, det viser bare det er et marked. Det skal du 'bare' gøre dit produkt unik.

Held og lykke med ideerne.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste er bare at komme igang med noget som interesserer dig. Det behøver ikke at være noget der er revolutionerende eller kan vippe Apple af pinden som mest værdifulde virksomhed. Det er er eksekveringen af din ide som er vigtigst.

Hvis du så er kommet igang og det slet ikke fungerer, så trækker du bare følehornene til dig og tager en pause f.eks. med et almindeligt job. Når du så har fået tænkt over hvad der gik galt og fundet ud af hvad du skulle have gjort bedre, så prøver du bare igen.

Og så bliver du bare ved til det lykkes :)

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalie99:
men jeg har altid drømt om at starte en virksomhed og få en succes.

Det lyder nok lidt provokerende, men jeg synes, du skal vende den om og først koncentrere dig om succes og SÅ starte en virksomhed.

Med det mener jeg, at det er en god ide, først at arbejde med de ting, der virkelig interesserer dig og blive superskarp på det. Få samlet noget erfaring, både arbejdsmæssigt og personligt. Så vil du have de allerbedste forudsætninger for både at vælge, hvad du rent faktisk ønsker at arbejde med - og blive rigtig god til det.

Hvis du i dem mellemliggende tid også kan skrabe nogle penge sammen til at starte op for, så er der meget større chance for at det lykkes.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amalie

Fortsæt din uddannelse på biomecical science og start en uddannelse som iværksætter. Begge del kan godt lade sig gøre.

Start en web shop og sælg noget du finder interessant. Webshoppen og det du sælger er ikke det vigtigste, for ved at åbne en webshop starter du uddannelsen som iværksætter.
Du lærer om regler ved start, kunder, markedsføring og forhandling med leverandør. Moms, skat og regnskab og udarbejde et budget lærer du også. At starte en webshop behøver ikke at være dyrt og du lærer alt det, der værd at vide om iværksætteri

Læs her hvordan du starter en webshop og start uddannelsen som iværksætter.

mvh
Mogens

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalie99:
Selv om jeg nu læser til biomecical science, men jeg har altid drømt om at starte en virksomhed og få en succes.

Med sådan et studie er det jo absolut ikke noget til hindre for at starte eget virksomhed inden for dit fagområde.  Hvor læser du henne?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Amalie99:
biomecical science
Det er forhåbentlig/formodentlig - biomedical science du læser. Dejligt at se at du faktisk ikke sætter nogen grænser for hvad du interesserer dig for eller er klar på at kaste dig ud i.

Du skulle vel ikke hedde "troll" til mellemnavn :-)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mogens Thomsen:
biomecical science
Tror altså det er biomedical science - Amalie99 har stavet forkert -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

I feb. 2015 var hun 24 år.  I går var hun så kun 23!  havde stort set samme indlæg i feb. 2015

http://www.amino.dk/forums/t/247254.aspx#1587204

Den vej gik jeg ikke - jeg prøvede at google billedet da jeg formoder det er snuppet på nettet et eller andet sted - dog uden held. Men lidt indlæg fik hun/han da klaret fra "de flinke Amninoer" der altid er friske med lidt hjælp -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)