Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fødevarer: Risikoanalyse og egenkontrolprogram

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at fortvivle over den risikoanalyse og det egenkontrolprogram, som jeg skal have udarbejdet til min nyopstartede virksomhed.

Jeg har regisreret virksomheden ved fødesvarestyrelsen og ved, at jeg skal lave begge dele (+ gode arbejdsgange), men jeg forstå simpelthen ikke, i hvilket omfang man skal bruge de skemaer, man kan finde på fødevarestyrelsens egen, rodede hjemmeside, eller om man har lidt frie tøjler. Samtidig er de eksempler, man finder på deres hjemmeside, ikke rigtige eksempler men nærmere en blanding mellem skabeloner og vejledninger. Jeg har endnu ikke fundet ét rigtigt eksempel på hverken egenkontrolprogram eller risikoanalyse, som ville hjælpe mig med at komme videre.

Er der måske nogen herinde, der kan hjælpe mig videre? En masse links til fødevarestyrelsens hjemmeside hjælper mig nok ikke, da jeg allerede har kigget på mere eller mindre alle relevante sider derinde, men hvis nogen af jer måske selv har et egenkontrolprogram og/eller risikoanalyse, som jeg måtte kaste et blik på og bruge som inspiration til at skrive dem til min virksomhed, ville det være en kæmpe hjælp!

På forhånd tusind tak!

Janne

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor bruger du ikke det tilbud de har, og ringer til dem for at få hjælp?

Der er ikke noget der hedder lidt frie tøjler - det er fødevaresikkerhed, og dermed andres liv du sætter på spil hvis ikke sikkerheden er i orden.

I øvrigt synes jeg ikke siden er rodet. Du må finde dim branchekode og smøge ærmerne op.

God weekend. :-) 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janne,

tag fat i FVST, og få dem til at hjælpe dig, de er der for dig, og dine gæsters / kunders sikkerhed.

Jeg har brugt deres egen fødevarekontrol online system i en del år og det er meget enkelt, simpelt og lige til at gå
til, du kan endda få rådgivning/vejledning i at opsætte kriterierne for lige netop din forretning, fordi der er 
forskelligheder med indberetninger, krav til indberetninger osv.

Du må fek.s. godt selv bestemme hvor mange gange i ugen, du vil tage feks. temperaturer, nedkølings procedurer
osv. osv. men dette SKAL så indrapporteres.
Det samme med kontrol af temperaturer på køle og fryse anlæg osv. osv.
Dine vedligeholdelses planer skifter også løbende, og alle risiko faktorer, analyser er også i dette program i linket herunder.

http://www.e-branchekoden.dk/

Held og lykke med det.

Mvh. Per

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)