Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ukendte mærker fra kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 5. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! Jeg har længe overvejet, at begynde at importere vare fra Kina, men jeg har holdt mig tilbage ved tanken om, at blive stoppet i tolden og modtage en kedelig mail fra SKAT. Det er med tanke på videresalg og det skal siges, at jeg udelukkende er på jagt efter "upcoming" mærker fra asien, eller allerede etableret mærker i EU. Såsom det kinesiske ur mærke IK colouring. Grundet manglende viden indenfor feltet har jeg en række spørgsmål, som jeg vil blive meget glad for at få respons på :-) 

1) Overtræder jeg nogen regler ved at købe ure, bælter, bukser etc. Hvis der ikke fremgår noget mærke på produktet ?

2) Det asiatiske markedet har om nogen en del ukendte mærker :-0 Hvordan kan jeg sikre mig, at det ikke er patent og varemærkebeskyttet det jeg køber ??

- Jeg tænker at man naturligvis starter med at bruge sin sunde fornuft. Mærker man kender herhjemme fra, som : Rolex, amani, gucci, prada etc... Ved man jo godt er KOPI hvis prisen er 1/10 i sammenligning med originalen.

3) Findes der et opslagsværk for patent og varemærkebeskyttet produkter ? Det ville ihvertfald gøre det en hel del nemmere, når man først er gået på jagt i junglen !

Jeg har sikkert mange flere spørgsmål, men dette er mit først indlæg herinde så vil forholde mig kort til en start ihvertfald ;-)

Jeg ser frem til, at høre fra en der ved noget om ovenståene emne. På forhånd tak :)

Mvh Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - Ja hvis det er kopier af andet - og det er dit ansvar at sikre det ikke er det. Man kan ikke, f.eks. importere en design ting som er kopi af andet (tommelfingerregel mindst 15% ændret på alle væsentlige punkter, form, farve osv) - bare fordi der ikke er logo på -

2 - Svært og forudsætter du kender til det marked og de produkter du vil importere

3 se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html - og http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html  men ikke alt er officielt beskyttet via registrering. Det sker ofte ikke ved modevarer, men de er automatisk beskyttet af selve det at de kom med det design - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingør
Tilmeldt 5. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John :)

Først og fremmest tak for dit svar. Du kommer med en masse brugbar viden Yes

Din blog besvare også en stor del af mine spørgsmål ! Fantastisk side...

Det er noget nær en umulig opgave. at have kendskab til alle designs... Finder jeg eksempelvis et ur jeg syntes er fedt, som jeg umiddelbart ikke har hørt om før og ikke kan finde ved, at søge på google etc. Er det så ikke bare at kaste sig ud i det ?? Der vil jo stadig være en chance for at netop det design jeg køber eksistere i forvejen og er beskyttet ? Mvh Casper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo ikke gøre mere end dit bedste - og ure vil ofte være til at spotte vil jeg mene - sværere med design - for hvem kender alt som Bestseller og H&M har på vej i butikkerne. Du vil bare have en risiko - like it or not

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingør
Tilmeldt 5. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

- Helt korrekt. Der er en risiko ved alt :) Jeg vil begynde at spotte og undersøge markedet og derefter hente nogle samples hjem og teste. 

Vh Casper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)