For det 1. jeg er IKKE noget IT geni, og jeg har langt om længe kæmpet mig igennem for at lave min nye hjemmeside .. Den er NÆSTEN færdig !! (ved godt der skal ligges meget mere arbejde i den) www.DSmurerogmaler.dk Fedt, tænkte jeg så, så kan kunderne finde mig nu ..... øhh nej. Man søger jo på google, og søger jeg på Murer eller Malerfirma .. Maler Juelsminde eller ligemeget hvad, den findes bare ikke på google :-( Kontaktede så min hjemmeside udbyder www.one.com for at hører om det var mig der havde gjort noget galt, fik jeg at vide, at de ikke havde noget at gøre med at få min side på google .... Hvad gør en dygtig Maler, med meget lidt IT erfaring ???? (og med nystartet firma, så ikke så mange penge til at "købe" adgang til google) ??? Gode råd modtages MEGET gerne :-D mvh Gitte |
Gitte78:Hvad gør en dygtig Maler, med meget lidt IT erfaring ???? (og med nystartet firma, så ikke så mange penge til at "købe" adgang til google) ??? Gode råd modtages MEGET gerne :-D
Hej Gitte
Jeg kan godt forstå dine frustrationer, men din nye hjemmeside er kun et lille skridt på vejen. Det største og sejeste træk er markedsføringen af din nye hjemmeside. Uden online markedsføring vil svare til, at du åbner en malerbutik inde i en baggård - gemt af vejen for potentielle kunder.
Det er selvfølgelig vigtigt, at din hjemmeside er indbydende for at kunne generere leads - og der halter du altså. Så inden du bruger for meget energi og penge i online markedsføring, bør du altså få 100% styr på din hjemmeside.
Når din hjemmeside er 100% i orden, skal du få skrevet professionelle og 'søgemaskinevenlige' tekster med fokus på lokal søgemaskineoptimering, som du kan læse mere om her. Løbende bør du arbejde med SEO og alt hvad det indebærer.
Jeg vil også anbefale dig, at du får sat et par gode og effektive kampagner op i Google Adwords målrettet dit geografiske område og re-marketing. Det gør det muligt for potentielle kunder i dit område at finde dig.
Der er lang vej - men det om at komme i gang :) Husk, at få sat Google Analytics op hurtigst muligt. På den måde kan du spore alt f.eks. daglige besøg og kundehenvendelser. Det giver dig mulighed for at følge med i om markedsføringen er pengene værd - du skulle jo gerne tjene mere end du har udgifter for.
Når alt ovenstående er på plads kan du overveje Facebook annoncering med re-targeting. Det giver dig mulighed for at annoncere overfor brugerne i Facebook, som tidligere har besøgt din hjemmeside.
Jeg håber, at det gjorde dig lidt klogere. Der er rigtig mange ting, som du bør arbejde med. Hvis du har spørgsmål eller brug for uddybende svar, er du meget velkommen til at skrive til mig.
God arbejdslyst.