Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af materialekøb ved opstart af mindre møbelvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Min kompagnon og jeg er så småt ved at opstarte en mindre møbelsnedker virksomhed, hvor vi bygger møblerne selv og sælger dem på egen webshop.
Materialerne til disse møbler vil bestå af genbrugstræ i form af f.eks. gamle døre og planker.
Mit spørgsmål er så, hvis vi f.eks. opkøber træ af privatpersoner over f.eks. DBA, hvordan skal vi så fakturere det i firmaet, er det overhovedet muligt? også ifht. moms når vi så sælger det fra webshoppen?




På forhånd tusind tak og rigtig god onsdag :-)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb fra private er jo uden moms. Det vil vil sige du kan få udstedt en dags-dato. Der er således ikke momsfradrag. Jeg mener at genbrugsbutikker udsteder momskvitteringer.

MEN: Jeg er sikker på, at den gode Amino John Hannover kan tilføre meget mere til denne tråd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Pythonrap
Du skal ved købe altid sikre dig - at du har navn og adresse på sælger. Det har du jo også fra DBA

Du skal så feks. Bruge annoncen fra DBA som bilag ved køb fra private + lige få kvittering på, at du har betalt (i væreste fald - kopi af annoncen + netbank for betaling)

Din kvittering skal altid vise moms, hvis der er moms på det du køber, ellers er det, som fra private, momsfrit og dermed naturligvis ikke moms at trække fra.

Dit eget salg skal du som momsregistreret lægge moms på ved salg i Danmark og til private i EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)