Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg betale en parkeringsbøde med min IVS virksomheds-konto, hvis jeg fik bøden på arbejde?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg fik uheldigvis en parkeringsbøde, mens jeg var på arbejde. Jeg har en IVS virksomhed som varetager al økonomi forbundet med mit arbejde.

Jeg undrer mig så over om det kan retfærdiggøres at jeg betaler en bøde, som jeg fik i arbejdstiden, gennem min virksomheds konto Tongue Tied

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Meget kort; nej.

Parkeringsafgifter, det er ikke en bøde, er personlige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nej bestemt ikke. Det er en total no go. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hasanshahIVS:
Jeg undrer mig så over om det kan retfærdiggøres at jeg betaler en bøde, som jeg fik i arbejdstiden, gennem min virksomheds konto
Jeg vil mene at du via google vil kunne få rimelig klare og entydige svar på dit spørgsmål. Formoder at du ikke har google på din computer Cool - så du får lige et link her - http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_2_2_2_17.htm

PS: Betale den med firmapenge kan du naturligvis  - men udgiften skal opfattes som løn og et udlæg og beskattes derefter.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Selvfølgelig kan du det.

 - Du bliver beskattet af beløbet, og "arbejdsgiver" kan fratrække dette som løn. Derfor kan vi diskutere, hvorvidt det er hensigtsmæssigt eller ej, men naturligvis kan du betale bøden gennem dit IVS.

Lars Jacobsen, Direktør, Skat ved BDO.

Læs evt. denne afgørelse:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2158892&vId=0


Eller mere simpelt udlagt af Penge.dk:

REGLERNE: Parkeringsbøder kan faktisk trækkes fra, dog kun under visse forudsætninger. Nemlig hvis det er i forbindelse med dit arbejde, at bøden er 
udstedt, og din arbejdsgiver samtidig indvilliger i at betale den. I så fald kan din arbejdsgiver trække den fra som driftsudgift, mens du bliver beskattet af bødens størrelse. Betaler du topskat, og er bøden for eksempel på 500 kroner, er der sparet omkring 220 kroner ved, at chefen punger ud for lappen i forruden. Tilsvarende gælder for eksempelvis fartbøder - kan du få din arbejdsgiver til at betale bøden, slipper du med under det halve i udgift.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:

Selvfølgelig kan du det.

 - Du bliver beskattet af beløbet, og "arbejdsgiver" kan fratrække dette som løn. Derfor kan vi diskutere, hvorvidt det er hensigtsmæssigt eller ej, men naturligvis kan du betale bøden gennem dit IVS.

Lars Jacobsen, Direktør, Skat ved BDO.

Læs evt. denne afgørelse:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2158892&vId=0

Enig - men  tror måske bare det forvirrer trådstarter - I skriver I BDO godt om det her også med samme afgørelse http://www.bdo.dk/faglig-info/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/beskatning-af-arbejdsgiverbetalte-boeder/ 

Ja man kan godt betale det via IVS MEN det skal så af det IVS indberettes som løn som man så som al anden løb betaler skat af. Man må naturligvis godt betale sig løn med skattetræk. Han kan lade IVS betale det som løn - hvorved HAN kommer af med skatten og selskabet jo med bødebeløbet ex selskabsskat - og dermed bliver det for ejeren helt samme sag, som hvis han bare selv betale bøden og sparer administration af løn og skatteindberetning som jeg ser det (og vel det du mener med - om det er hensigtsmæssigt kan diskuteres :) )


Det som jeg tror trådstarter leder efter er, om han kan lade sig IVS betale bøden som en udgift og samlet spare noget personligt skattemæssigt -  der er svaret jo nej - ikke uden det så betyder, at det er løn

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er trådstarter hovedaktionær og dermed er der en risiko for at SKAT vil se det som maskeret udbytte og dermed stor risiko for dobbelt - eller trippelbeskatning. Man kan ikke per automatik forvente at SKAT vil se dette her som en arbejdsgivetsituation.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Whiskey:
Nu er trådstarter hovedaktionær og dermed er der en risiko for at SKAT vil se det som maskeret udbytte og dermed stor risiko for dobbelt - eller trippelbeskatning. Man kan ikke per automatik forvente at SKAT vil se dette her som en arbejdsgivetsituation.

Amino giver mig tit god underholdning og et stort smil på læben. Big Smile Særligt når meget simple ting gøres til KÆMPE debatemner. 

At blande en parkeringsafgift sammen med maskeret udbytte - måske i teori - men aldrig i praksis! Big SmileBig SmileBig Smile Den vil jeg ganske enkelt ikke tro på! 

Fald nu ned de herrer, og hold det simpelt! Trådstarter vil alt andet lige få næsten det samme ud af at betale afgiften i virksomheden, som ved at afholde den privat, hvorfor det mest fornuftige således er - at betale afgiften privat.

Og så tror jeg vi skal holde diverse skattetekniske hypoteser ude af debatten Big Smile

God aften 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vi så ikke bare holde det så simpelt som alle de første svar - Nej du kan ikke lade dit selskab (eller virksomhed) betale en ikke drifts"nødvendig" omkostning som en P eller fartbøde - punkt slut.

Det kan forstås af IVS ejere og andre - der er ikke fradrag for det (med mindre der laves en fuld lønkørsel) - og så ikke en fordel en ejer generelt.)

Resten bliver nok også vel teoretisk med- via firma - lønskat - osv. KISS keep it simple S   Big Smile Også selvom begge de to andre teoretiske svar vel er gode nok - og vel faktisk kan ske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)