Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre månedlig husleje med årlig kvittering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Så er jeg her igen! :)

Denne gang står jeg med en husleje, jeg skal betale i forbindelse med et kontorfællesskab. Ifølge lejekontrakten skal jeg overføre en måneds husleje hver måned, og det opretter jeg selvfølgelig som en fast overførsel fra min bank. Men jeg får ikke nogen månedlig faktura/kvittering, men jeg får en kvittering ved årsafslutning, som jeg kan bruge i mit regnskab.

Spørgsmålet er nu, om jeg i mit regnskabsprogram (Dinero) kan/skal bogføre huslejen månedligt, eller om jeg ligesom skal "gemme" de betalinger til jeg får den årlige kvittering og så bogføre for hele året på én gang?

Spørgsmålet kommer ud af, at jeg har læst et sted på Amino, at man ikke kan bruge lejekontrakten som bilag, så hvis jeg kan bogføre månedligt, hvad skal jeg så bruge som referencebilag?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhede:
Spørgsmålet kommer ud af, at jeg har læst et sted på Amino, at man ikke kan bruge lejekontrakten som bilag, så hvis jeg kan bogføre månedligt, hvad skal jeg så bruge som referencebilag?

Hvad skulle dog forhindre det? I mangel af andet vil det være det naturlige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenhede:
Spørgsmålet kommer ud af, at jeg har læst et sted på Amino, at man ikke kan bruge lejekontrakten som bilag, så hvis jeg kan bogføre månedligt, hvad skal jeg så bruge som referencebilag?
Enig med Whiskey - det kan du godt. Du skal lige være opmærksom på, at din lejekontrakt jo givet siger noget om moms - som det jo kan være både med og/eller uden. Du kan bare bruge kontrakten som bilag til videre - den beskriver jo beløbet som stemmer med netbank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bemærk, hvis der er tale momspligtig udlejning, så skal der fra udlejers side fremsendes faktura incl. moms for hver betaling (månedlig, kvartal eller andet).

Udlejer må dog gerne fremsende fakturaerne samlet for et år ad gangen.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)