Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af kunde e mail

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af vores kunder har modtaget e mail med os som afsender

vores firma navn <enquiries@thetivoll.com>

I mailen bliver der anbefalet en masse bøger mm. som der linkes videre til

vi står også nederst på mailen som afsender - med link til vores side

Går ud fra at det er vores webhotel der er blevet hacket eller - det er det eneste sted hvor e mail adresserne er registeret

Ud over at vores kunder bliver sure - hvilken betydning kan det få og kan man stoppe det ?

En rimelig frustreret shopejer 

Søren

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er faktisk nemt at 'spoofe' en mail således den ser ud som om at den er sendt af X men i virkeligheden sendt af Y. 

Generelt er det meget svært at gøre noget ved, og det er ikke nødvendigvis fordi i er blevet hacket.

Jeg ville ta' kontakt til en ekspert på området og høre hvad i kan gøre.

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Om vores kunde emails er blevet hacket ved jeg ikke 100% men opdager problemet ved at vores kunder kontakter os og er rimelige trætte af at modtage mærkelige mails fra "os"

Søren

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:
Om vores kunde emails er blevet hacket ved jeg ikke 100% men opdager problemet ved at vores kunder kontakter os og er rimelige trætte af at modtage mærkelige mails fra "os"

Som "den anden Søren" skriver, så skal I have fat i en/nogen der har styr på mail/smtp og få ham/hende til at kigge på headeren på en af de mails dine kunder modtager - så kan han/hun sandsynligvis afklare om de mails er sendt fra jeres system, eller der bare er nogen der bruger jeres navn som afsender. Det er ligeså let på en email som på et fysisk brev, at skrive en anden på som afsender.

/Brian

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

takker - prøver at finde en Expert

men er sikker på at disse mails ikke sendes fra vores system - det er bare lykkes nogle, at få fat i vores kunders email adresse og efterfølgende bruger de vores firmanavn som afsender 

Søren

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har flere problemer end som så, da jeg ikke kan slå dns op for domænet: thetivoll.com

(Jeg ville tjekke om der var opsat en spf-record, som er et af de få midler mod den slags spam-mails.)

---

Eller har jeg misforstået det, så den e-mail du oplyser er falsk?

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)