Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adblock ect. et problem for hvem?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke 100 % sikkert om jeg har ret, så nu kunne jeg godt tænke mig at høre andres vurdering...men...adblock programmer bliver mere populære og ligeså bliver programmer der blokerer adblock mere populære.

1) Adblock er downloaded 300mio gange og der er ca. 6mia computere i verden så i runde tal bruger ca. 5% adblock!

2) Adblock tæller alle de reklamer den ikke viser, men betyder det ikke at når de tælles så ER de læst, bare af min pc og ikke mig? Men hvis websiden man besøger bruger pay per view reklamer får de stadig penge. Det er køberen af reklamepladsen der ikke får det udbytte han forventer.

3) Ved at afvise adblock brugere mister sitet kunden helt (for jeg lukker ikke malware ind på min pc frivilligt) og mister dermed penge ved at brugeren aldrig kan slå den fra og dermed se visse reklamer og reklamefilm ect.

4) Sites som amino og EB er tabt i dansen hvis de tror det er et adblock spørgsmål alene, der findes sikkert mere end 10 tilsvarende værktøjer der er indbygget i browserne i dag, og det varer sikkert ikke længe før de er indbygget i styresystemet. Amino er ikke så slem som EB, på amino kan man bare slå den til og fra, men på EB er man banned. Min pc har 4 af disse programmer og det er kun adblock der kan styres men visse sites tror de kun tjener penge på folk der ser reklamer.

5) Hvem regner med at en adblock bruger der undertrykker sit program går ind på websiden og klikker på reklamer? Er vi så ikke enige om at der er nul profit i at tvinge personen til at se reklamer han ikke klikker på alligevel, og hvis det er pay per view får sitet KUN penge hvis de accepterer adblock programmet.

6) Hvis man hver uge skriver 10 indlæg på amino der læses af 100 personer og amino sætter 10 reklamer på hver, så har man sørget for at amino hver uge kan vise 10000 reklame views til andre brugere. Så vidt jeg husker tager amino 8 øre for et reklame view så amino tjener ca. 800kr. per uge på det man skriver, selv hvis det kun var 800 per måned er det langt mere værd end værdien af at kunne vise reklamer. Hvis 5% bruger adblock så tjener man 750/190 kr. istedet. Det nytter ikke noget hvis sitet tæller det de tror de mister, lige nu er der måske et "tab" på 50, men blokerer man skribenten er tabet 800.

Jeg tror at mange der blokerer for adblock er lidt for hurtige, hvis jeg har fri adgang til EB vil jeg af og til fortælle om deres nyheder på bl.a. andre medier og til familie og venner, og dermed skaffe nye brugere/interesse for EB. Nu er jeg bare flyttet til BT så fremover er det BT der får gratis hjælp.

Husk! Jeg KAN godt slå adblock fra, men det (andres udgaver af samme) ligger indbygget i min browser og indbygget i mit anti virus - og jeg kan jo ikke begynde at surfe på nettet uden browser og antivirus, mener i andre noget andet?

Tror I det er en god ide at blokere for adblock programmer?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet problem at bruge Adblocker på sider med Adblocker ban på.
Man blocker bare den første Adblocker Ban side som en almindelig reklame og vupti så er man på siden igen uden reklame.

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis alle gør det der.. Så mister hjemmesiderne indtægter, og derved kan disse sider. Ikke blive ved med at levere indhold af den kvalitet der er i dag.. Og nogle hjemmesider vil lukke.. Eller begynde at tage penge for adgang på siderne..

Så synes det er meget uetisk at bruge blokering af reklamer..

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Smart detalje Fresno Bob, men jeg tænkte nu mere set fra webside ejerens synspunkt. Jeg har selv en webside men tror ikke det er en fordel at afvise brugere der blot benytter sitet, selv om meget få klikker på mine reklamer. Selv gratister kan være gode kunder hvis de er positive omkring dit site.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth jeg forstår godt din holdning, men adblockere er en stigende nødvendighed fordi at sites ubevidst/bevidst lægger tracking cookies og malware, og and spionsoftware ind på folk computere. Sitesne accepterer dette svineri mod deres brugere fordi de derved blive lovet 1øre mere per reklame end ellers. Hvor vigtigt synes du det er at besøge en webside? Hvis jeg giver dig adgang til en aftenskole, vil du så acceptere, at jeg sætter spioncameraer op overalt i dit hjem og tjekker op på alt hvad du laver, kun med henblik på at sælge informationer om dig til dem der betaler bedst?

Adblock var for et par år siden et tilvalg du aktivt gjorde, nu er det blot en software tilføjelse til anden software. Det ligger i antivirus software og browsere.

Hvis der var nul risiko ved at se reklamer og klikke på dem, ville jeg godt kunne lide reklamer med gode tilbud og jeg tror min click rate på reklamer ville stige med mange 100% sikkert op mod 500%.

Websites med spyware og tracking cookies bruger det fordi der er en profit her og nu. Har de 1000 brugere øger de profitten med 50% ved at lægge spyware på din PC - men det forudsætter at du ikke mister aktivitet! Hvis du mister 100 brugere der ikke accepterer den virus du gav dem, 100 bruger adblocker og anden antimalware. Så er sitet nede på at 800 brugere øger profitten med 50%, dvs. indeks 1200. Hvis de 800 brugere generelt nedsætter deres individuelle aktivitet på sitet til 3/4, så svarer det til at 600 fuldt aktive er tilbage og giver indeks 900 efter at få 50% ekstra for at lægge spyware på kundernes pc mod indeks 1000 inden. Dvs. et tab på 10% ved at pris optimere og få 50% mere per kunde.

Tal er taknemmelige, men der er intet bevis for at det langsigtet til enhver tid er en god forretning, at presse det maksimale ud af sine brugere!

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

Hvis alle gør det der.. Så mister hjemmesiderne indtægter, og derved kan disse sider. Ikke blive ved med at levere indhold af den kvalitet der er i dag.. Og nogle hjemmesider vil lukke.. Eller begynde at tage penge for adgang på siderne..

Hvis det er tilfældet, så betyder det jo at reklamer har spillet fallit på internettet som finansering af indhold. Så må man finde andre veje at tjene penge. Fordi teknologien er der og man har baseret sin forretning på det betyder det ikke at ens brugere er enige - hvis man leverer kvalitetsindhold, så skal brugerne nok betale.

Kenneth Jønsson:

Så synes det er meget uetisk at bruge blokering af reklamer..

Jeg bruger adblock alle de steder jeg kan komme afsted med det, og det skammer jeg mig overhovedet ikke over. Når der foregår så ekstremt meget tracking af mig som person at jeg den anden dag bestilte 2 skjorte af et bestemt mærke på min kones ipad (bevares, jeg var logget ind på sitet) at jeg efterfølgende skal se reklamer for samme skjorte på min mobil som ikke er logget ind på det site, så gør jeg hvad der står i min magt for at sløre hvor jeg færdes. Det er klamt i min verden, og jeg ønsker at støtte det så lidt som overhovedet muligt!

Men jeg betaler også for de tjenester jeg mener leverer en service der er værd at betale for og som tillader mig at gøre det hvor reklamerne så fjernes. Der kommer heldigvis flere og flere af dem, og jeg tror på at det er den vej tingene kommer til at gå fremover og services som patreon.com kommer til at tjene kassen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ville finde det naturligt med teknologi som helt enkelt forhindrede, at bruger med adblock ikke fik adgang til reklamebasserede tjenester. F.eks Amino er jo helt gratis og glæder mange - og vælger man så reklamerne fra og kun vil snylte, så synes jeg siden burde detektere reklameblock og nægte brugeren adgang. 

Samme med aviser som BT, EB, Jyllandsposten osv - Har masser af gratis stof - men baserer det på reklame, jeg har ikke spor lyst til, at skulle betale for alle disse tjenester - så for mig - de skulle bare nægte adgang hvis ikke man ville finde sig i deres reklamer.

Bliver reklamer for meget i de "hjem" man besøger, så kan man jo bare holde sig væk, frem for at snyde sig til deres service - men ikke være med til at finansiere gildet.

Al det der med at være så skide hellig - og dø af at gratis tjenester vælger reklamer til - er for mig rent gas. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

John, der er nok ikke mange der føler sig hellige, man bestemmer da selv hvordan man bygger sin business op. Jeg ser og klikker af og til på reklamer på amino men john, tror du ikke det har større værdi for amino at du skriver dine 100+ indlæg per måned med 1000 læsere der ser 10 reklamer hver? Du giver dem måske 1mio reklame pageviews af 2-8øre per styk, du skaffer i så fald amino 20000kr. ved at skrive, er det så vigtigt om du reelt ser de reklamer du præsenteres for? Det er jo det jeg siger, jeg tror ikke at det er amino der snydes for penge, fordi adblockeren fortæller hvor mange den ikke viser, dvs. reklamen registres bare af adblock, ikke mig - tror jeg.

Amino, Ekstrabladet og BT m.fl. kan da selv vælge deres indkomst strøm, men de kunne vælge at registrere hver pageview og tage betaling PER PAGEVIEW af reklamer istedet for at sælge downloads af cookies og spyware som brugeren tvinges til at acceptere, så ville der ikke være noget problem. Adblockeren can ikke blokere for en pageview registrering og dermed betaling. Det er i øvrigt slet ikke ualmindeligt på Ekstrabladet at lave 1 pageview og få installeret 6-8 skadelige filer som antivirus/malware systemet skal behandle efterfølgende.

Mange tror fejlagtigt at det er adblockeren der er det dyreste problem for en webside angående manglende indtægter, der er en del website ejere der er uvidende om at reklamebureauerne først tæller pageview når reklamen har været vist i 15-30 sekunder måske mere.

Adblock mv gør at jeg får 5% for lidt ud af mine reklamepenge når jeg betaler et site for at vise mine reklamer, men sites som amino, EB, BT mv. får eller kan selv vælge at få, betaling per pageview uanset om indholdet af siden vises eller ej, de får (bør få) betaling når besøget registreres.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg ville finde det naturligt med teknologi som helt enkelt forhindrede, at bruger med adblock ikke fik adgang til reklamebasserede tjenester. F.eks Amino er jo helt gratis og glæder mange - og vælger man så reklamerne fra og kun vil snylte, så synes jeg siden burde detektere reklameblock og nægte brugeren adgang. 

Samme med aviser som BT, EB, Jyllandsposten osv - Har masser af gratis stof - men baserer det på reklame, jeg har ikke spor lyst til, at skulle betale for alle disse tjenester - så for mig - de skulle bare nægte adgang hvis ikke man ville finde sig i deres reklamer.

Og det skal de være helt i deres ret til at gøre, der er også flere som gør det - en del udenlandske aviser er gået noget mere drastisk til værks end hvad man har set danske aviser gøre endnu. Om det har været godt eller skidt for dem kunne være spændende at vide.

Cookie - John Hannover:

Bliver reklamer for meget i de "hjem" man besøger, så kan man jo bare holde sig væk, frem for at snyde sig til deres service - men ikke være med til at finansiere gildet.

Jeg snyder mig så absolut ikke til deres service - de har valgt et medie de ikke har den kontrol over som de f.eks. havde med aviser hvor man ikke kunne få en papiravis uden de reklamer som var trykt derpå. Det må man så tilpasse sin forretningsmodel efter. Der er intet som forhindrer dem i at sætte reklamerne ind på deres side selv, i stedet for bruge et reklamenetværk, det kunne så også være at reklamerne blev værd at se på, når de nu engang skal screene tingene selv.

Cookie - John Hannover:

Al det der med at være så skide hellig - og dø af at gratis tjenester vælger reklamer til - er for mig rent gas. 

Jeg dør ikke af at en tjeneste vælger reklamer til. At et site mener de har ret til at sælge mig som besøgende for at finansere deres service er for mig rent gas. Tog de og satte et login op, og først på den anden side af loginet solgte mine oplysninger kunne jeg overveje at deaktivere min adblocker. Jeg kan stadig læse forsiden på en avis i supermarkedet uden at det bliver solgt til gud og hver mand, men går jeg på forsiden af eb.dk bliver mindst 14 andre services end EB informeret herom. Snak om at være hellig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)