jeg har solgt 2 varer til en kunde, som blev beskadiget under fragt - jeg sender selvfølgelig 2 nye til kunden uden kunden skal betale fragt osv. Jeg reklamerer derefter til fragtmanden (i det her tilfælde dao) og får refunderet det fulde beløb - men hvordan skal jeg nu bogføre dette rigtigt? Jeg har følgende tal oprindelig salg inkl. fragt: 386kr inkl. moms udgifter for nye varer inkl. fragt: 129kr inkl. moms refunderet beløb fra dao: 386kr jeg har ikke bogført noget af det endnu. Jeg bruger dinero, men indtil jeg har fået nogle ordre igennem har jeg ikke råd til pro :) |
Martin:oprindelig salg inkl. fragt: 386kr inkl. moms
udgifter for nye varer inkl. fragt: 129kr inkl. moms
refunderet beløb fra dao: 386kr
Ja, jeg bruger ikke Dinero, men den første post er jo "ude af verden, idet kunden formentlig har fået varen og betalt for den.
Udgiften til nye varer vil i min verden være ganske almindelig varekøb.
mht den sidste postering er jeg i tvivl. Da det jo kan ske igen, bør du egentlig oprette en driftskonto til den slags indbetalinger.
Men jeg håber, der kommer bedre "bogholdere" på banen.
- Mon ikke man kan ringe til Dineros hotline selv om man ikke har den betalte udgave?