Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskyde acontobetaling af skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Spørgsmålet drejer sig ikke om virksomhedsskat, men privat, det håber jeg kan tilgives.

Jeg er bosat i DK, skattepligtig til DK, med udenlandsk indkomst fra privat arbejdsgiver med fast driftssted i udlandet.
Når jeg laver forskudsregistrering modtager jeg 10 betalingskrav via betalingsservice, således at skatten, udregnet efter forskudsopgørelsen, betales hver måned undtaget juni og december.
Jeg laver naturligvis selvangivelse efterfølgende år og håber på at have ramt plet i forskudsregistreringen, ellers skal der lidt penge den ene eller den anden vej.

Mit spørgsmål er: 

Er der krav om acontobetaling i 10 årlige rater? Hvad nu hvis jeg ikke betaler noget som helst og derefter får "et smæk" på skatteopgøret efter at have opgivet indkomsten på selvangivelsen?
Min plan ville, i givet fald være, at indbetale en sum tilsvarende den udregnede skat på en prioritetskonto for at beholde rentefordelen - januars indbetaling ville give rentefordel i 12 mdr - men kan man det? Er det lovligt at beholde skatten slev og indbetale den, af een omgang efter skatteårets udløb?


 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

loven er at skatten skal betales under indkomståret - og deles løbende

Jeg ved nu ikke hvad du kan hente i rente idag - er det ikke meget lidt - og betaler du så først året efter - så får du et rentetillæg som er lige så meget i % eller mere og IKKE er fradragsberettiget + skat vil formentlig låse dit forskud, fordi de opdager, at du bevidst undlader at betale løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, John.

Min overvejelse gik på lovligheden i at lave een samlet betaling ved afslutningen af skatteåret. Hvis skatten betales senest 1. januar det efterfølgende år er der ingen rentetilskrivning, og ved indsættelse på en prioritetskonto ville rentefordelen kunne udnyttes "gratis".

Jeg kan, af dit svar, erfare at skattebetalingen skal ske løbende gennem året ie. i de 10 rater som SKAT sender girokort på. Det vil jeg herefter forholde mig til. Det var bare en ide, som måtte testes, da besparelsen på et lån tilknyttet en prioritetskonto kunne være betydelig.

Jeg takker igen :-) 

Fra Randers C
Tilmeldt 3. Apr 15
Indlæg ialt: 44
Fra  BY LUX - bylux.dk Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de seneste to år ikke indbetalt skat løbende over året, og har så først i december indbetalt hele firmaets skat, for ikke at lade denne overgå til året efter med hertil hørende renter, og det har jeg ikke hørt noget for hos skat. 

bylux.dk

BY LUX plakater er designet i Limited Edition a 100 stk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hensigten er at der skal betales skat i takt med at man har indkomsten. I kildeskattebekendtgørelsen har man givet SKAT mulighed for enten at korrigere eller nægte at ændre et skattekort, hvis det ikke afspejler virkeligheden.

Johns svar er teoretisk korrekt, men I virkeligheden vil man formentlig kunne slippe afsted med kun at indbetale 1 gang om året i flere år, så længe skatten bliver indbetalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
I virkeligheden vil man formentlig kunne slippe afsted med kun at indbetale 1 gang om året i flere år, så længe skatten bliver indbetalt.
specielt hvis man indbetaler i selve året som "By Lux" gør det.

Jeg har set flere tråde her og facebook UIV fra folk hvor skat har låst deres forskud indtil de fik en speciel begrundelse, fra folk der konsekvent altid skrev 0 i forskud - og først satte skatten på i årsopgørelse - så den er givet også i praksis en risiko - men har man styr nok på sin økonomi til altid at få betalt inden året er gået, så tror jeg heller ikke der sker det store.

Derudover så er den skattepligtige rente man sparer ved ikke at betale skat men have pengene i banken da næppe mere end den rente man risikerer fra skat året efter - jo senere jo mere - uden fradragsret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)