Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkohol drink-idé - søger hjælp på spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 98
Fra  Gibbers Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino.

Jeg er ret blank på dette punkt, så håber at nogen af jer herinde kan svare på mine spørgsmål.

1. Hvis man blander f.eks 45% og 15% alkohol, vil man så ramme noget i midten som ca. er 30%? 

2. Må man gerne købe to forskellige flasker alkohol (spørgsmål 1), blande dem og sælge igen, uden tilladelser? Eller hvad kræver det?

3. Er der andet jeg skal tage højde for, eller har glemt?


Håber i har svar på mine spørgsmål.
Mvh Nikolaj

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode spørgsmål. Og her et muligt svar på en del af dem.

Hvis du har adgang til fx google.dk eller den udenlandske version der kan findes under google.com - kan du via nogle meget simple indtastninger af søgord eller endda hele sætninger - (husk at afslutte med "Enter") - finde uddybende og belærende svar til en del af dit indlæg.

God fornøjelse -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Alkohol, vand og afgifter er en sjov blanding. Blander du 1 L 100% alkohol med 1L vand fylder blandingen 1,8 L, da der nu også indgår skat/afgifter bliver historien mere kompliceret da det skattemæssige er højeste værdi der opgives dvs i dette eksempel 1 L alkohol i 1,8 L væske giver 55,5 % som afgift herefter beregnes af.

 Så nej du rammer ikke 30 % men ca. 10 % mere. (Altså hvis du tænker afgifter)

De øvrige kan du finde på google.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:
Blander du 1 L 100% alkohol med 1L vand fylder blandingen 1,8 L
Det lyder spændende - så 1 ltr + 1ltr giver kun 1.8 ltr?

Tror du ikke at du blander vægtfylde og fylde - ? - Jeg er enig i at hvis du blander 1 ltr alkohold og 1 ltr vand så har du kun 1.8 kg væske ... - det andet bliver du nødt til lige at lægge et link til hvor jeg kan læse det - men så accepterer jeg tilgengæld også at der forsvinder 0.2 ltr - mens du blander - men jeg skal bruge et link først Big Smile

Tilgengæld kan jeg fortælle om det modsatte - hvor spiritus og vand fylder mere:

- Når jeg laver gin & tonic så fylder det mere end det gin og tonic der kommer i glasset - men det skyldes nok at jeg så også kommer isterninger og en skive lemon eller citron i - Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at 1L vand blandet med 1L sprit giver en samlet volumen (det jeg tror du mener med fylde) på ca. 1,8L.

Det har den simple årsag alkohol (C6H12OH) molekulet fylder noget mere end vand H2O og at vand derfor kan "glide ind imellem" alkoholmolekylerne.

Du kan tænke på en spand med småsten, som du så hælder en spand sand oveni. Den resulterende volumen vil ikke være summen af de to spandes indhold da en del af sandet vil ligge mellem småstenene.

  

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
det andet bliver du nødt til lige at lægge et link til hvor jeg kan læse det

"du kan via nogle meget simple indtastninger af søgord eller endda hele sætninger - (husk at afslutte med "Enter") - finde uddybende og belærende svar til en del af dit indlæg".

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Per Krabbe, scanboat.com:
det andet bliver du nødt til lige at lægge et link til hvor jeg kan læse det

"du kan via nogle meget simple indtastninger af søgord eller endda hele sætninger - (husk at afslutte med "Enter") - finde uddybende og belærende svar til en del af dit indlæg".

HAHAHA - touché .....

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)