Jeg er i gang med mit afsluttende projekt på mit studie. Jeg skriver om kommunikation mellem virksomhed og leverandør, hvor jeg tænker at løsningsforslaget er en kvalitetsmanual. Jeg har derfor brug for hjælp til hvilke metoder, teorier og modeller jeg kan bruge i min analysedel. Er der nogen der kan hjælpe mig? |
Har i ikke lært nogle modeller du alligevel skal vise at du ved noget om?
Prøv at tage dem og trække ned over den form for kommunikation du mener der foregår mellem virksomheder og leverandører. Når du så har gjort det, så bliver det let at se hvad der passer bedst. Derfra kan du begynde din analyse af hvor der kan opstå udfordringer.
Hvis du bare har brug for en liste så er der altid Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Models_of_communication
Hvilken model der passer bedst afhænger meget af magtforholdet mellem de to parter: Kontakter du som virksomhed Luxxotica for at sælge Ray Bans eller står du som virksomhed og skal bruge et elektronisk komponent til 10 øre hvor der er tusindvis af leverandører i Kina?
Men det kan du beskrive nærmere om i din manual; hvordan man som virksomhed skal kommunikere med leverandører, ud fra hvem der har bukserne på i forholdet.