Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville dette være en dårlig forretning?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Hvordan tænker i sådan en case ser ud ?

Hvis nu man f.eks starter en webshop i dag med en kapital på 8000 kr. incl webshop og et lille varelager hvor varelaget udgøre ca. de 3000 kr.. Man har f.eks første måned en omsætning på ca. 4000 kr. og dertil stiger omsætningen første regnskabs år til ca. 10.000 kr. pr. måned som ligger forholdsvis stabilt, nogen måneder højre nogen måneder lavere. Man afslutter første regnskabsår med en omsætning på ca. 130.000  kr. og det går så godt som lige op, altså intet underskud, men et meget lille overskud. Man har også dertil en Facebook konto som man selvfølgelig har startet med 0 følgere.

Starten af år 2 antager man at omsætte den første måned for ca. 12000 kr. dernæst skulle det gerne stige til 20-25000 kr. i omkring måned 4 og derefter ligge forholdsvis stabilt resten af året, altså med en vækst i forhold til år 1 på ca. 100%. Der til antager vi at man har fået samlet en facebook like side og har f.eks nået 6000 følgere.

Hvordan tænker om sådan en plan?

Er det godt eller skidt mht til tallene og hvor realistisk er dette. Hvis man så antager det nu var virkeligt og de tal passede hvad tænker i så?

Hvor hurtig med lign. tal vil i tro at sådan en netbiks ville kunne vækste for virkelig at sparke rumpe med den fart beskrevet ovenstående hvis vi nu antager at det f.eks var en rigtig case? I denne case antager vi at man ganger med 2,5 plus.

Typisk ligger varene i vejl. udsalg i et prisleje fra mellem 30-2000 kr.

Er det en virksomhed som i påtænker går langsomt fremmad, medium fremad eller hurtig voksende?

Hvilke potentale vil i tro sådan i virksomhed har med sådan nogen tal?

Lidt eller stort potentiale ? Er det realistisk eller urealistisk?

Lad os så antage det går efter planen og man ligger forholdsvis stabilt ca. på en omsætning for at sætte det lavt på ca. 15000 kr. pr. måned. 

Man har et drift buget på ca. 5000 kr. pr. måned alt incl også lokaler som er medregnet i de 5000 kr. hvornår ville du så overveje om du skal flytte til et kalder lokale ude i byen med et drift buget på 5000 kr. og en omsætning sat lav på ca. 15000 kr. pr måned?

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hemmeligt, 

Det er tæt på umuligt at give dig noget brugbart svar, baseret på de få informationer du giver jo? Hvis det bare er små elektroniske dimser, og du har et fast arbejde, så kunne det måske godt gå? Men hvis det er store Mercedeser, så kan du godt se, at så holder det ikke rigtig? :) 

Jeg er nød til at vide lidt mere om dig, og dit projekt, hvis jeg skal komme med et gæt på om det vil være en dårlig forretning eller ej? :) 

Vh, 

Meal4U.dk 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. :)

I denne case det ikke meningen at virksomheden skal udbetale løn, det er meningen at den skal bygge klodser, altså udvide hele tiden med der i blandt større varelager, også på sigt skulle det gerne gå hen og udbetale løn. Start kapital er f.eks. 8.000 kr. alt incl. 

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hemmeligt, 

Startkapital 8000? Er det til alt? Dvs. webshop, varelager + diverse? :/ Uha, så kommer du nok ikke langt, med mindre at du er super dygtig + super heldig... 

Vh, 

Meal4U.dk 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, start kapital er alt, 8000 kr. alt incl. 130.000 kr. første regnskabsår? :)

De 5000 kr. koster webshoppen. resten er på varelager. 

Hvis man holder sig til de tal, det er mest dem jeg har interesse i om det er noget som er godt eller skidt. 

Det er ligeså meget for at få en ide om hvor man kan komme hen med sådan en omsætning og den start kapital på under 2 år, altså er det en virksomhed som ville have potentiale. Det er svært at vide hvad en webshop typisk omsætter for på 1 år. Du har ret i det er svært at sige mht til hvad det er, men hvis man antager det er varer som ligger i et prisleje fra mellem 30-2000 kr.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder temmelig urealistisk. Det store spørgsmål er - hvordan vil du lave marketing og få kunder? Kunder finder ikke webshops af sig selv, med mindre du er eneste udbyder af et produkt som alle googler efter. 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Via de sociale medier og smide en masse links hvor man kan slippe afsted med det. Søge en masse relevante grupper, med den direkte målgruppe, skabe en masse relationer og bruge en masse tid på at hjælpe og vejlede uden at forvente at de køber noget, men måske at de husker en til en anden gang og i en anden forbindelse kontakter en og spøger om noget de evt. gerne vil købe. :)

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder stadig urealistisk. Bedste råd er jo at du prøver og så får dine egne erfaringer med det. Så vil du nok hurtigt opdage at få folk til at shoppe på en webshop ikke er så nemt som man lige tror eller håber. 

Hvis du kan skabe den omsætning du snakker om så hurtigt har du talent for marketing og bør måske søge et job indenfor det snarere end at drive en webshop. 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan fortælle en anekdote. 

I 2004 havde jeg en webshop der primært solgte silketørklæder men også silke i metersmål. Mine priser var billige da min kæreste dengang fandt det på markeder i shanghai. 

Jeg kørte lidt google ads, og havde business kort jeg tilfældigt smed rundt omkring i toge og busser.  Det gav lidt kunder, en omsætning det første (og eneste) år der svingede mellem 1-4000dkr per måned. 

Bortset fra den måned jeg solgte mest, for 6-7000, og, det kom ikke fra shoppen, men at min kære mor fyldte hendes bagagerum og tog det med på arbejde og det blev revet væk og hun kom hjem med en stak kontanter og min kære far stod og måbede og pludselig synes min webshop slet ikke var så dårlig en ide. 

Men bid mærke i, at jeg havde et unikt billigt produkt, tørklæder der kostede 500 i magasin solgte jeg for 150dkr. 

Mit forsøg på en pædagogisk pointe er dog - det der virkelig solgte var når kunderne kunne se og føle produktet, ikke webshoppen. 

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan skabe den omsætning du snakker om så hurtigt har du talent for marketing og bør måske søge et job indenfor det snarere end at drive en webshop. 

Hvorfor søge et job, hvis alt man bare vil er at være iværksætter?

Jeg tænker at hvis du synes det ville gå hurtig, ville det så ikke være bedre at arbejde videre på f.eks sådan en case eller skulle man opgive også blive lønmodtager? Her fisker jer efter om sådan en case kunne blive en potentil mellemstor eller stor virksomhed og efter ca. hvor lang tid ?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)