Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselspenge til "medarbejder"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Skaarup Akademi Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.
Jeg overvejer at ansætte en som skal afholde kurser for mig på Sjælland, bor selvom Aarhus og er ved at være træt af køreturen. (Besuty kurser- 1 dags kurser).

Hun skal selv have CVR nr i forvejen, som sender så mig en faktura efter hver kursus. Hun bliver aflønnet pr time eller et fast beløb pr kursus. Hun skal bruge egen bil til at køre ud til kurserne, men jeg sørger for alle de ting hun skal bruge.

Hvad skal hun have i kørselspenge? Hun kan ved få tilskud af staten til det, men hvad skal jeg betale hende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaSkaarup:
Hun skal selv have CVR nr i forvejen, som sender så mig en faktura efter hver kursus. Hun bliver aflønnet pr time eller et fast beløb pr kursus. Hun skal bruge egen bil til at køre ud til kurserne, men jeg sørger for alle de ting hun skal bruge.

Hvad skal hun have i kørselspenge? Hun kan ved få tilskud af staten til det, men hvad skal jeg betale hende?

Jeg har svært ved at se, at hun er selvstændig. Hun er jo helt som en ansat - og du vil hænge på evt manglende skat ved, at du laver en ansat om til selvstændig. Hvori består hendes risiko ud over, at du ikke betaler f.eks. 

Jeg ville umiddelbart fraråde andet end ansat med a-skat og så betaling af statens takst oven i lønnen hvad angår kørepenge. 

Du må ikke bare lade en, der faktisk er ansat - skulle have CVR og fakturere - og du vil hænge på en evt manglende skattebetaling hvis det går galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Skaarup Akademi Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John😊
Den person som skal holde kurser for mig, har i forvejen en professionel klinik og har i forvejen CVR nr osv, derfor tænkte jeg at set var mere simpelt at "ansætte" hende som freelancer, men det mener du vil være dumt eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaSkaarup:

Hej John😊
Den person som skal holde kurser for mig, har i forvejen en professionel klinik og har i forvejen CVR nr osv, derfor tænkte jeg at set var mere simpelt at "ansætte" hende som freelancer, men det mener du vil være dumt eller hvad?

det er så ikke umuligt - da hun har flere kunder osv - men der er mange kriterier - så jeg tør ikke sige ja eller nej

I alle fald, så hvis hun er CVR så må hun jo kende alt til fradrag for kørsel og vide, at hun må fakturere dig kørsel helt som det i nu en gang kan aftale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Skaarup Akademi Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jeg klar over, mit spørgsmål gik mere på hvad der var rimeligt for os begge pr km, om det er statens takst eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MariaSkaarup:

Ja det er jeg klar over, mit spørgsmål gik mere på hvad der var rimeligt for os begge pr km, om det er statens takst eller?

ja f.eks. men de er intet der hedder rimeligt. Du vil finde håndværkere der slet ikke tager kørsel - for at få stort opland og andre der tager 400 kr  timen og atter andre der tager 250 kr uanset afstand.

Her vil statens takst vel være udmærket - men det er RENT aftale spørgsmål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 16
Fra  Skaarup Akademi Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak😊

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)