Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt simplificeret overskrift, men kort fortalt kommer jeg, som det ser ud nu, til at tjene væsentligt mere i mit firma, end jeg havde regnet med, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg svarer skat løbende.

Ved årets begyndelse forventede jeg et overskud for 2016 på 30.000 kr. Det angav jeg på min forskudsopgørelse, og hvis jeg tjente mere end det, tænkte jeg, at det var ok bare at afregne, når jeg indberettede selvangivelse for 2016, hvis beløbet ikke var særligt stort. Nu ser det imidlertid ud til, at mit overskud kommer til at blive 150.000 kr. forsigtigt sat. Hvordan i alverden betaler jeg skat af det overskud? Kan jeg vente til selvangivelsen og betale det hele på én gang, eller skal jeg betale løbende? Og i så fald, hvordan gør jeg det? Jeg har forsøgt at bladre rundt inde på SKAT's hjemmeside, men jeg føler ikke helt, at jeg ved, hvad jeg skal gøre...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare ændre dit forskud - det kan du gøre helt løbende - frem til i Oktober - så bliver skatten betalt og du undgør rente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for dit svar. Tænk, jeg troede det ville mere kompliceret! Nu har jeg tastet 150.000 kr. ind, hvilket naturligvis ændrer mit fradrag til 0 kr. Derudover står der:

B-skat i alt: 34.668 kr.
Ratebeløb B-skat: 5.778 kr.
Ratenumre B-skat: 5-10

Hvad vil det sige?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vil sige at du skal af med 34.668 i b skat som nu er fordelt over 6 rater (Juni og december er uden B skatte opkrævninger) Maj + juli, aug, sept, okt og dec opkræves de 5.778 per rate

Resten af skatten er taget ved at fjerne fradraget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det er til at forstå :) Sender SKAT så et girokort de pågældende måneder? Og betyder det, at jeg kunne vente til fx oktober, hvor jeg har et bedre overblik over mit overskud, med at ændre min forskudsopgørelse og betale det hele i én rate? (går ud fra den sidste "december" skulle være november).

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 21
Fra  Svaneklink Bogføring Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:

Tak, det er til at forstå :) Sender SKAT så et girokort de pågældende måneder? Og betyder det, at jeg kunne vente til fx oktober, hvor jeg har et bedre overblik over mit overskud, med at ændre min forskudsopgørelse og betale det hele i én rate? (går ud fra den sidste "december" skulle være november).

Du skal selv hente dine b-skatte FI kode til indbetalingen. Den er under fanen, betal skat.

Hilsen Ulla.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er tilmeldt PBS så opkræves den via PBS eller skal du hente betalings linjen. Du kan ændre sidste gang ret tidligt i Oktober som jeg husker det - og ja den sidste Dec skulle være november - godt set

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)