Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EUs manglende liberalisering af spille lovgivning racisme?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder igen og er irriteret over at EU ikke kan tage sig sammen og liberalisere hele spillelovgivningen i EU. Det er da fint at man har nationale regler for hvad der skal tillades og hvordan det skal fungere, men jeg føler mig altså trådt på racisme mæssigt når mit nationale tilhørsforhold til Danmark gør, at det er ulovligt for engelske bookmakere at tage mig som kunde i deres engelske selskab hvis jeg hellere vil have lov at spille under deres regler, bl.a. at betale skat på ca. 1% per lod mod til gengæld at få adgang til deres omfattende horsetrack.

Omvendt skulle engelske spillere jo have mulighed for at spille i Danmark og dermed betale nul skat (det betaler bookmakeren som Danske spil) af gevinster. Det er da sikkert en fordel for Danmark at ændre regler og liberalisere, der vil måske være 2000 danskere der kan se en fordel i at have en konto i england, mens måske 50000 englændere kan se en fordel i at spille via Danmark, og dermed lægge skat i Danmark.

Er det virkeligt lovligt her i 2016 at sige at kun danskere må have gaming konto i Danmark, og det samme er gældende i andre lande? Hvorfor må danske myndigheder opretholde lovgivning der betyder at tysker borgere skal følge tyske regler i danske webvirksomheder, dvs. vi leger politi for Tyskland uden at få noget for det? Hvis 10mio bla. tyskere vælger at spille gennem Danmark (og undgå 4% tysk "moms") kan vi forvente at tipsmidlernes pulje øges fra 2 mio indbetalere til 12mio indbetalere - kan i se hvor meget mere der er at fordele til danske sportsklubber?

Er det ikke forskelsbehandling af de forskellige nationaliteter i EU, og dermed i modstrid med EUs egne hensigter?

Hvis dansk tipstjeneste gerne må/SKAL afvise andre EU landes borgere, er det så ikke en smule underligt at man i andre brancher slet ikke må afvise folk fra ikke EU lande? Er det fordi det ikke er racisme når bare det drejer sig om at afholde fedekalven fra at spise den bedre mad fra det ledige trug ved siden af? For der er jo ingen grund til at lade borgerne selv bestemme vel?

Det her er som sagt 2016, hvem er den politiker der de sidste 5-10 år har afholdt danske firmaer fra at trække kunder fra resten af EU?

Er der noget der afholder Danmark fra at gå enegang og liberalisere så udlændinge kan åbne konto i Danmark, og danskere kan åbne i udlandet? (i værste fald får Danmark kunder fra udlandet mens udlandet ikke tillader danske kunder?)

Hvor ligger Danmarks fordele (som et lille land i EU) i at deltage i dette antiliberale samarbejde? Danmark kunne måske omsætte for 5 gange så meget indenfor spil og få tilsvarende højere skatte indtægter. Måske stiger overskuddet med 15mia, hvis der deraf betales 1 mia i affiliate commission til 1000 aminoer, er det så ikke 1000 nye million indtægter alle kan få del i?

Jeg håber folk der KAN påvirke det i den rigtige retning gør det - for jeg ved faktisk ikke hvem der har og påtager sig ansvar.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)