Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomi ved udlejning af ejendom?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe en ejendom, der på nuværende er inddelt i 3 lejligheder med mulighed for en 4. lejlighed i "kælderetagen". Min kæreste og Jeg vil selv bo på 1. etage (124 m2), og udleje de andre lejligheder og selvfølgelig indrette den 4. lejlighed, således denne også kan udlejes. Hvis vi rent hypotetisk, men ganske virkelighedtro siger, at ejendommen koster 3.000.000 kr., og at jeg kan udleje de 3 lejligheder for 4.000 kr. stykket.(3x4000x12=144.000 kr), hvordan vil økonomien så være bag projektet? Jeg tænker især på skattereglerne, og hvordan det bliver beskattet, når jeg selv bor i ejendommen? Der skal selvfølgelig revisor på, hvis det kan trækkes fra, for det kommer vel an på hvilken ordning jeg vælger? Men inden revisor inddrages(og betales), så vil jeg gerne have klarhed over, om det er en god ide eller ej?

Håber I kan hjælpe mig (og at jeg har postet det rigtige sted)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt kort, kan du trække dine udgifter fra lejeindtægten, herunder ejendomsskat, udgifter til vedligeholdelse samt renteudgifter til lån.

Hvordan du så bliver beskattet af overskuddet er der forskellige muligheder. Hvis du ikke betaler topskat kan det nemmeste være at lade overskuddet beskatte som personlig indkomst. Alternativt kan du vælge virksomhedskatteordningen som jeg selv benytter. Men få en revisor ind over.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan foregår det når jeg selv bor i boligen? Har lige læst, at ved tofamilies ejendomme, hvor den ene part ejer ejendommen og udlejer den ene lejlighed, så bliver den part beskattet personligt af den indkomst som kunne være ved udlejning af den bolig de selv bor i.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)