Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrabelodder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lege lidt med skrabelodder, men ved nogen hvor jeg kan finde reglerne omkring dette? Jeg tænker på om jeg skal have spil licens, beskatning, moms, etc.

Jeg ved at flere sælger skrabelodder og lign. på nettet og udbetaler præmierne, men hvordan skal sådan noget bogføres? Kan nogle være behjælpelige på dette punkt?

DanskeSpil har deres skrabelodder liggende online, må en forening også gøre det?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Menford ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

MENFORD.DK: Skræddersyet skjorte fra kun kr. 499 med mange designmuligheder. Butterfly og slips.

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar Smile

Efter at have læst lidt:

Betaling af gevinstafgift til SKAT 
Når der afholdes almennyttigt lotteri, skal der betales en gevinstafgift til SKAT på alle gevinster med en værdi over 200 kr. Der skal betales en gevinstafgift på 15 procent af pengegevinster, og 17,5 procent af andre gevinster. Vær opmærksom på, at selv om gevinsten er sponsoreret, skal der stadig betales gevinstafgift af den del af gevinstens værdi, der overstiger 200 kr.

Læser jeg dette korrekt, at hvis vores forening afholder et lotteri/skrabelod, hvor prisen pr skrab er 10 kroner, med 100 skrabekort og 5 gevinster á 150 kroner, at vi faktisk ikke har nogle udfordringer med afholdelsen?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Menford ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, sådan læser jeg det også. Men det er under forudsætning af, at det er et almennyttigt lotteri du afholder, dvs. i forbindelse med velgørenhed eller lignende.

MENFORD.DK: Skræddersyet skjorte fra kun kr. 499 med mange designmuligheder. Butterfly og slips.

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Menford ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det kan jeg godt se. Jeg mente også almennyttigt, som i det de beskriver via linket, og ikke kun velgørenhed som i donationer :-) Men ja, hvis betingelserne er opfyldt, skal det ikke anmeldes som de skriver.

MENFORD.DK: Skræddersyet skjorte fra kun kr. 499 med mange designmuligheder. Butterfly og slips.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)