Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent eller funktionær

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 08
Indlæg ialt: 79
Fra  Travelmate Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har siden 2009 arbejdet som konsulent for en maltesisk/svensk virksomhed (har kontrakt med den maltesiske). Jeg har været tilknyttet som konsulent, da det på daværende tidspunkt ikke var lovligt at være almindelige ansat i den branche, men det har det været i en række år nu.

Siden det blev lovligt har jeg forsøgt at komme over på en kontrakt som alm ansat, da jeg reelt ikke er konsulent. Jeg har faste arbejdstider, løn under ferie osv.

Men jeg nåede det desværre ikke og vores afdeling blev nedlagt i begyndelsen af april. Mine kollegaer som er normalt ansatte fik 6 måneders fratrædelse, mens jeg kun fik 3. Det synes jeg jo selvfølgelig ikke er fair, da jeg har arbejdet på lige vilkår med de andre hele tiden.

Jeg kan forstå på den danske lovgivning, at jeg ikke betragtes som en konsulent og må falde under funktionærloven, men så det store spørgsmål er hvilken lovgivning jeg falder under. Dansk eller maltesisk? Mit arbejde er foretaget fra Danmark, men jeg er jo ansat af en maltesisk virksomhed.

Hvad tænker I?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)