Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig konkurs

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er, 

Jeg står i en situation, hvor jeg håber og kan få hjælp fra nogle kyndige iværksættere der måske har stået i samme situation som jeg før. 

Jeg har tabt en sag i retten hvor modparten skulle levere nogle varer til mig, som jeg endnu ikke har fået leveret for en måned siden. Varer for i alt 140.000 kr.

Det skal i øvrigt siges at jeg hæfter personligt for ovenstående da mit ApS er tvangsopløst og jeg har skrevet jeg hæfter personligt for varerne.

I sidste uge får jeg så en mail fra kreditor om at jeg skal overføre 100.000 DKK senest 1/5 og afdrage de sidste 40.000 DKK med 5.000 DKK i måneden ellers vil han sende en konkursbegæring af mig personligt ind til skifteretten.

Kan han godt gøre det? Hvordan skal jeg forholde mig?

Jeg har desuden ikke nogle aktiver så det ville være spild af alles tid at gøre ovenstående.

Med venlig hilsen 

Michael

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Michael

Først vil jeg sige at jeg ikke kan hjælpe dig juridisk - men derfor kan jeg kan sætte mig ind i din trælse situation.

Men det er noget jeg ikke forstår: du har købt noget for kr. 140.000,00 som du ikke har fået leveret, nu kræver leverandøren betaling for disse varer - hvorfor?

- hvorfor er varerne ikke leveret

- er fejlen din på grund af manglende betalings evne, eller er det leverandørens fejl

prøv at uddybe det mere, måske er der andre som heller ikke forstår sammenhængen

 

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Det kan jeg godt forklare dig.

For et år siden havde jeg en butik hvor jeg fik dem leveret slut Maj. Jeg lukker så butikken ned i slutningen af Juni og leverer varerne tilbage da det ikke virker til at være noget problem. 

Pludseligt i September modtager jeg en stævning hvor de vil havde mig til at betale for varerne alligevel. 

Med venlig hilsen
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael345:

I sidste uge får jeg så en mail fra kreditor om at jeg skal overføre 100.000 DKK senest 1/5 og afdrage de sidste 40.000 DKK med 5.000 DKK i måneden ellers vil han sende en konkursbegæring af mig personligt ind til skifteretten.

Kan han godt gøre det? Hvordan skal jeg forholde mig?

Ja, skylder man penge og ikke kan betale så er det kreditors mulighed. Om det er umagen værd for ham er så en en anden ting. For at få fradrag for beløbet er han nødt til at forsøge at opkræve beløbet som minimum via ekstern inkasso og at de samtidig anser beløbet for tabt. 

Dine muligheder er begrænset til at indlede en forhandling med ham og forsøge at få en aftale i stand. Din kreditor skal jo stille  sikkerhed for omkostningerne ved konkursen behandling - og det er vist normalt omkring de 30.000 kr. Mon han vil "ofre" det hvis der ikke er udsigt til at få penge efter en konkurs?Hmm

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - har du nogen form for dokumentation på at de har accepteret at du kunne sende varerne retur, går ud fra at du ikke har modtaget kreditnota.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du en kvittering for at du har leveret varene tilbage? 

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er irrelevant for de har fået på en dom at jeg skal betale for varerne. Men mit spørgsmål var jo blot, hvordan jeg skulle forholde mig til den trussel kreditor kom med - hvorvidt de kan sende en begæring til skifteretten om at erklære mig personlig konkurs uden at den ryger forbi fogedretten, hvor jeg kommer med et udspil til det beløb jeg kan afdrage månedligt eksempelvis?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael345:
Det er irrelevant for de har fået på en dom at jeg skal betale for varerne. Men mit spørgsmål var jo blot, hvordan jeg skulle forholde mig til den trussel kreditor kom med - hvorvidt de kan sende en begæring til skifteretten om at erklære mig personlig konkurs uden at den ryger forbi fogedretten, hvor jeg kommer med et udspil til det beløb jeg kan afdrage månedligt eksempelvis?

Kreditor bestemmer til fulde om han overhovedet vil tilbyde dig afbetaling. 

Hvis den går i retten, så er det jo hele turen om du så har nogle værdier (hus, bil etc). 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kreditor bestemmer hvordan han vil kradse sine 140 t ind-  når han har dom for dem. Ofte vil inkasso være første skridt - men han kan vælge direkte konkursbegæring, som koster ham en sikkerhedsstillelse (og ja mener også det er de 30.000 kr Whiskey nævner) som han ikke får igen umiddelbart.

Han truer jo nok, for at få dig ud af busken - ellers havde han sikkert bare indgivet begæringen. Det du så kan, er at tage et møde med ham (tag det som personligt møde hvis du kan - evt med en revisor, men det har du måske ikke råd til) og på det møde aftale en realistisk afbetaling. Det vil næppe være under 1000 kr om måneden for så tager det jo over 10 år alene ved det beløb.

Omvendt, er det ikke godt at gå personlig konkurs. Det står så givet i RKI og beløbet er ikke i nærheden af gældssanering i sig selv.

Uanset hvad, hænger du på beløbet sådan nogenlunde til forevigt - men har du reelt ikke værdier der kan opnås noget ved, så vil han nu heller ikke ha noget ud af den personlige konkurserklæring

Har varerne en værdi i øvrigt - for jeg går ud fra, at du skal have dem leveret ved betaling? I så fald kan du jo tænke den værdi ved videresalg - enten af leverandøren >(som så måske vil modtage f.eks 50 t af dig mod så at måtte sælge til andre) eller af dig selv - bort fra de 140.000 kr

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal betale 140.000 for noget går jeg ud fra at de tilbage leverer det du oprindelig har leveret tilbage.... Foreslå at de tager pant i varerne indtil videre og indtil du finder en anden køber.  Jeg er med på at de sikkert gerne vil have pengene, så de kan hæve kassen nu.  Men  der må jo være for 140.000 kr værdier der på en eller anden måde vil blokere en konkurs begæring. Men de mener måske ikke at de varer de har solgt dig kan sælges for det du har givet. 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)