Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en leverandør tilbagekalde ens tilladelse til at bruge hans produktbilleder i min webshop?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en erotisk butik med både fysisk butik og netbutik.

Lidt forhistorie:

Jeg har gennem flere år solgt et lingerimærke, som jeg har købt gennem den danske distributør.

Pr. 1/1-15 solgte distributøren sin virksomhed til anden side og i forbindelse hermed overgik salget af lingeriet til en helt ny distributør.

Jeg vidste ikke, hvem den nye var, og besluttede mig for, at jeg bare vil sælge ud af mit lager og herefter ikke forhandle omtalte mærke mere. Jeg skal dog indskyde, at jeg har et meget stort lager, da jeg flere gange har købt restlageret af udgåede modeller.

Så til problemet:

Nu er jeg blevet kontaktet af den nye distributør, der med en meget aggressiv tone har meddelt mig, at jeg ikke har ret til at have billederne på min webshop og hvis ikke de bliver fjerne omgående, vil hans advokat slæbe mig i retten med krav om erstatning for at krænke ophavsretten.

Han siger, at den tilladelse, som jeg fik fra den tidligere distributør kun gælder 1 år.

For at undgå ballade har jeg indtil videre lukket for de modeller, som stadig kan købes hos leverandøren, men bibeholdt de modeller, som er udgået for længe siden.

Disse forlanger han dog også fjernet fra webshoppen, da han mener, de stadig har ret til billederne, selv om de ikke kan købes mere.

Er der nogen, der kan oplyse mig om reglerne? Jeg mener jo bare, at jeg sælger lovligt erhvervede varer.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo ikke købt retten til at bruge billederne, og en tilladelse til at bruge dem kan naturligvis godt trækkes tilbage.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder det også billeder af produkter, der er udgået?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tror du bliver nødt til at få juridisk bistand, så du ikke laver noget forkert, når modparten fører sig frem på den måde

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Lena S:
Gælder det også billeder af produkter, der er udgået?

Ja - du skal jo altid have tilladelse til at bruge billeder, du ikke selv har taget.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan bare ikke forstå det, når det er noget jeg har købt og fået lov til at have på hjemmesiden.

Jeg har også et andet ret stort lingerimærke på min side. Det fylder nok ca 80% af siden. Kan de så også bare komme og sige, at nu må jeg ikke bruge billederne mere? På den måde, kan en leverandør jo smadre en forretning fuldstændigt.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor mange emner der er tale om, men er der tale om overkommelige emner så lån et spejlrefleks og tag nogle billeder.

Det er ikke mega pro, men bedre end ingen billeder og så kom videre. 

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg selvfølgelig gøre for at slippe for mere ballade, men kan han på nogen måde forhindre mig i at sælge varerne, altså med nye billeder?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun en ting at gøre, frem med kameraet og tag dine egne billeder.
Han kan ikke forbyde dig at tage et billede af produktet og lægge det ud på shoppen.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lena S:

Det kan jeg selvfølgelig gøre for at slippe for mere ballade, men kan han på nogen måde forhindre mig i at sælge varerne, altså med nye billeder?

Nej varerne er jo dine - det er kun billederne du ikke har retten til :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)