Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parkeringsafgift hvad gør jeg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har fået en Parkeringsafgift

problemet det er ikke mig der har parkeret bilen ulovligt

jeg eger bilen privat.

Men har et firma hvor nøglerne ligger..

og jeg har mistanke til at min bil bliver brugt af min medarbejder

uden mit samtykke

Det er en kommune der har udsted Parkeringsafgiften

og jeg at skrevet til dem at det ikke er mig er har lavet parkeringen

kommunen oplyser af

§ 121,stk. 4. Afgiften påhviler den, der har foretaget den uretmæssige standsning eller parkering. Betales afgiften ikke inden den fastsatte frist, hæfter tillige ejeren (brugeren) for betalingen, medmindre det godtgøres, at føreren uberettiget var i besiddelse af køretøjet.

hvad gør jeg 

1.) Betaler Parkeringsafgiften og ser glad ud.?

2.) Anmelder bilen stålet 

3.) Køre sagen i retten

Hilsen

Claus Kodak

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1) Du betaler, og efterlader ikke igen nøglerne i firmaet, det kan da ikke være så svært?
2) Det kan du jo ikke bevise 
3) At køre retssag for så lille et beløb er hul i hovedet, specielt når kommunen nok har ret i at bilen var ulovligt parkeret. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener der faktisk er en nyere sag, hvor en P afgift blev afvist i retten, fordi ejeren af bilen kunne påvise han var et andet sted - og nægtede at sige hvem der kørte

Sådan var det tidl. i hastighedsbøder, men det er ændret. Hvis ikke føreren vil fortælle hvem, så hænger føreren på den.

Jeg vil så sige, at for så lille beløb ville jeg ikke gide rode med det, men betale og komme videre og aldrig lade mine nøgler til privatbilen hænge frit fremme - det er jo en slags invitation - men

Hvis jeg havde mistanke om, at jeg havde en ansat der stjal min bil og kørte rundt i den - så ville jeg sætte noget nær himmel og jord i bevægelse for at finde den pågældende, for mage til tillidsbrud. De ville skulle ind EN for en - og vide klart, at det ville være bortvistning hvis ikke de NU erkendte hvis det var den person der havde taget bilen - betalte regningen og garanterede det ikke ville gentage sig. Ved erkendelse ville jeg så nok give en skriftlig advarsel om gentagelse ville medføre bortvisning. 

Husk, hvis der betales, at der ikke er fradrag for afgiften i firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal den, og brug energien på at finde ud af om din mistanke holder vand istedet.

Du kunne jo evt. spørge om nogen kender til brugen af din bil iblandt dine medarbejdere?

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kommunen der har udstedt parkerings afgiften

har bet mig melde det til politiet

og så må vi se om de eftergiver afgiften

Claus

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kodak:

Kommunen der har udstedt parkerings afgiften

har bet mig melde det til politiet

og så må vi se om de eftergiver afgiften

Claus

Jeg beklager min hypotese - men hold dog op, hvor findes der mange dumme handlinger for at forsøge at slippe for p-afgifter. 

Jeg kan lige se sagen i retten, hvor en medarbejder er stævnet for tyveri af en privat bil - "Jamen mester plejer at lade os låne den" "Vi render bare ind og henter nøgler, som ligger på bordet." "Det har altid været aftalen" = Medarbejder frifundet - samt en trist sag for arbejdsgiver, der nu kan se frem til mistillid fra sine medarbejdere. Herunder vil politiet ALDRIG rejse et tiltaleforhold, så du skal selv forsøge en erstatningssag overfor medarbejderen. 

Desuden må nøgler ikke blot henligge - men skal være forsvarlig indelåst - så med politiets indblanden kan det muligvis koste dig endnu en bøde. Med mindre du derfor kan bevise et bræk i et nøgleskab, er din "tyverisag" meget tynd! 

Der må jo være en eller anden medarbejde, der kan give sig til kende - eller er virksomheden så stor at ingen kender ingen? Det virker som en meget langt ude forklaring, undskyld mig. 

Få en medarbejder til at give sig til kende - og lad vedkommende betale bøden. Lykkedes dette ikke, så betal den selv.

Jeg GARANTERER dig, at dit bøvl vil intet positivt bære i din retning. Tværtimod

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig! Betal, bliv klogere, brug tiden på at tjene penge, se glad ud, køb en blomst til konen.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Ja

2) Falsk anmeldelse

3) Det vil koste dig dyrt.

Du er pålagt en bøde af det offentlige. Det vil sige at DU har bevisbyrden modsat ved private virksomheders udstedelse af kontrolafgifter.

Nogle gange er det smart bare at betale bøden, og få det ud af verden. Du kan naturligvis bede om billeddokumentation, men det vil blot forhale processen, da kommunerne normalvis altid har dokumentation for deres krav.ø

En anden debattør henviser til en dom, hvor en jysk bilejer slap for en kontrolafgift, da han kunne bevise at han umuligt kunne have ført bilen. Men en ældre dom viser at denne sag er en undtagelse. Selvom du muligvis har været et andet sted på det tidspunkt hvor bøden er udskrevet, beviser det ikke at du ikke tidligere har kunnet parkere bilen og efterladt den det pågældende sted. Men igen, det var også på en privat plads. Dette er en offentlig vej.

Venligst

Brian Phillip

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Betal og kom videre. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)