Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af software som indeholder anden software under GPLv2 licensen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et stykke software jeg nu ønsker at sælge. Mit problem er blot at jeg ønsker at udgive det, med et helt OS i form af en Linux distribution (altså et komplet image). Denne Linux distribution går under licensen GPLv2, og så vidt jeg kan forstå, så skal mit software indeholde kilde koden til den linux distribution jeg vælger at bruge og de eventuelle 3 parts programmer der er inkluderet deri.

Jeg ved dette emne er ret specifikt, men håber på noget uddybelse.

Hvordan gør jeg dette ? Og er det overhovedet rigtigt forstået ? Kan jeg nøjes med f.eks. at linke til kildekoden på en hjemmeside eller skal den på en ukendt måde ligge sammen med mit eget software ?

Hvis jeg lige skal uddybe hvad det er jeg har lavet, så er det noget software som skal køre på en Raspberry Pi. Det jeg ønsker at sælge er så et helt image til denne. Sådan et image, skal så "brændes" ned på et hukommelses kort af kunden, som så kan sætte det i deres egen Raspberry Pi, der så herefter kan starte op og benyttes. Problemet er bare at dette image indeholder en Linux Distribution, kaldet Raspbian, som godt nok er Open Source og gratis, men går under licensen GPLv2, som jeg ikke helt forstår. Der udover selve styresystemet linux, også nogle andre programmer inkluderet som også er open source, gratis og med GPL licensen.

Jeg kan så forstå på det hele at jeg for at kunne gøre dette, skal "ligge kildekoden til softwaren, som går under GPLv2, sammen med min egen software". Men hvordan skal denne kildekode forstås ? Ér det bare selve OS'et som det jo allerede ligger med af åbenlyse årsager, ELLER skal jeg ind og finde det sted? Er ret lost på netop dette.

Alternativt kunne man istedet ligge softwaren som en pakke der kunne installeres i linux, så jeg ikke skulle ligge OS'et sammen med softwaren, men dette er udelukket, da det ikke er brugervenligt nok.

Håber i kan assistere.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

" så længe informerer om adgangen til den" - Hvad skal det sige? Altså kan det være i form af hvor man kan hente kildekoden eksempelvis (som jo så bliver gjort ved at man linker til den) ?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja et link til et sted hvor de kan hente kildekoden må være tilstrækkeligt.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)