Hej Ib
Her kommer lidt fra mig, som jeg håber du kan bruge.
Først og fremmest, så ville jeg faktisk gerne lige tjekke jer ud på Facebook, men det er ikke lykkedes mig, at finde jeres side? Det er selvfølgelig interessant i den sammenhæng, at du skriver I får en del trafik derfra bl.a. Hvilket formål har I med jeres Facebook, at sælge eller give gode råd? Det er essentielt for jeres indhold, lysten til at trykke på jeres links og derfra tage action i form af køb. :)
Dernæst, når jeg kommer ind på jeres forside, så forekommer den mig en smule "rodet". Jeg har svært ved at gennemskue, hvad I vil. Kæmpe banner med "kig forbi vores webshop" fortæller mig blot at jeg skal bruge (endnu) et klik for at komme ind til jeres produkter. Hvis fokus er på at sælge tapeter, bør dette være mere synligt.
Når jeg går ind under "alle tapeter", kan jeg fra min pc, ikke se nogle produkter over "scroll-linjen". Altså det inspirere mig ikke til at køb. Som andre har påpeget, så mangler der, synlige "call-to-action". Jeg tænker, at det måske kunne være muligt i produktoversigten, kombineret med at I tilføjer "basis-information", såsom størrelse og "type". Således kan du spare de besøgende for et klik, hvis de allerede har besluttet sig for en type tapet. :)
Nederst på jeres side, har I en masse grønne fremhævninger (nu er jeg ikke særlig vild med den grønne farve i forvejen, så det kan måske være derfor den irriterer mig), men det overskygger også alt andet tekst, så den gode intention I har med at gerne vil føre kunden videre, forsvinder lidt. Dernæst er det de færreste mennesker, der scroller helt ned, så det forsvinder måske lidt i mængden.
En tanke der slår mig, er at jeg ikke helt kan gennemskue hvad jeres kerneprodukt er. Malerarbejde eller salg via shop, rådgivning eller andet? Det fremkommer ikke helt tydeligt for mig på siden. Har I lavet en plan for jeres markedsføring, hvor I konkretiserer hvilke parametre I vil slå på, hvornår og hvordan? :)
Jeg ville nok anbefale jer, at I får lavet et re-design af jeres side og får fremhævet netop det I gerne vil! Det er vigtigt at I får lavet en rød tråd på side og kigget på hvilke landingspages, der skal arbejdes med. Hvis kunderne søger på ét, men kommer ind på noget andet, så vil I naturligt have en høj afvisningsprocent. De fleste der laver en søgning på Google, har en idé om hvad de gerne vil have :)
Hvordan går det med jeres Adwords? Har I salg igennem der? Eller skal denne også optimeres? Det er jo penge ud af vinduet, hvis ikke I får salg igennem der! Det er vigtigt, at jeres side er optimeret og intuitiv, hvis I skal have succes med markedsføring via Adwords og Facebook :)
Har du brug for yderligere råd, hjælp, spørgsmål eller andet, er du meget velkommen til at kontakte mig!
De bedste hilsner
/Anita