Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må skat udlevere opysninger til en fremmed revisor?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skulle bruge en revisor til at udarbejde en revisorerklæring til Sø- og Handelsretten, i forbindelse med en kommende opløsning af mit firma.

Jeg havde et uforpligtende (troede jeg) møde med en revisor, som gerne ville udarbejde en erklæring. Det viste sig så, at han inden mødet med mig, havde været i kontakt med Selskabsstyrelsen og  havde gennemgået firmaets regnskaber. Han havde også været hos Skat, som havde givet ham oplysninger om mit momsregnskab, og min personlige selvangivelse. Det var faktisk ubehageligt, at høre ham referere fra mine private forhold, og jeg ville naturligvis ikke have noget at gøre med ham. Men det værst er, at skat har udleveret oplysninger om mig og mit firma, til en helt tilfældig revisor. Er der nogen, der kan fortælle mig, om Skat har lov til det, eller om revisoren muligvis har bildt Skat ind, at han var min revisor. Hvad siger juraen? Hvor skal man kikke i lovgivningen for at blive oplyst.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat må ikke udlevere oplysninger til tredjeperson, uden dit samtykke.

Offentligt tilgængelige oplysninger som feks dit selskabs årsrapport kan vi alle få adgang til, men ikke momsopgørelser, private selvangivelser etc.

Du kan bede Skat om at oplyse hvem de har ufleveret oplysninger til, og på hvilket grundlag. Jeg vil mene at sådanne forespørgsler kan spores

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Arguins. Det er omfattet af SKATS notatpligt. En måde at gå frem vil være at bede om aktindsigt, da disse sager typisk behandles hurtigere.

Spørgsmålet er hvad der kommet ud af en eventuel klage. Sanktionerne er næppe til mere end et lille rap.

Tilmeldt 26. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar - Det er en stor hjælp - jeg véd hvem revisoren er, han har opkrævet et honorar, men ikke leveret "Varen" - Jeg har nu talt med advokatvagten, og der opfordrer de mig til at sagsøge revisoren  (småsag).

G.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Gøjsen:

Tusind tak for svar - Det er en stor hjælp - jeg véd hvem revisoren er, han har opkrævet et honorar, men ikke leveret "Varen" - Jeg har nu talt med advokatvagten, og der opfordrer de mig til at sagsøge revisoren  (småsag).

Hvad er det de (advokatvagten) opfordrer dig til at sagsøge revisoren for?

Har revisoren påført dig et tab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er heller ikke helt med.- For at få noget ud af, at sagsøge revisor, skal man jo generelt kunne påvise et tab

HAR du betalt en regning til revisor - uden at få "varen" så giver det fornuft i form af at få pengene tilbage - hvis du er sikker - men ellers ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
John Hannover
Enig John - og sagt for mig selv - jeg tror der er 2 sider af den sag.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 26. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har betalt, men revisoren ønsker ikke at levere. Der er ingen tvivl om, at jeg har en sag.

Vh G.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Gøjsen:
Ja, jeg har betalt, men revisoren ønsker ikke at levere. Der er ingen tvivl om, at jeg har en sag.

Først skriver du = (Jeg havde et uforpligtende (troede jeg) møde med en revisor) Og nu har du så pludselig betalt ham ??. Håber du selv kan se det ikke hænger sammen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Og nu har du så pludselig betalt ham ??.

Sååå pludselig var det nu heller ikke. Trådstarter skrev i sit indlæg intet om, hvorvidt han havde betalt ham eller ej. Det drejede sig om, hvorvidt Skat må udlevere oplysninger. Herefter udviklede tråden sig.

Det hænger netop sammen, at han "troede" mødet var uforpligtende, hvorefter han fik en regnings, som han åbenbart har betalt. Det er vel ikke en juridisk holdbar afhandling, man skal skrive, for at få hjælp her.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)