Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ivs. Fordele og ulemper til lille budget?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet nogle lidt ældre tråde omhandlende IVS selskabskonstruktionen på Amino.dk.

Men hvad er nyeste nyt? Sagen er den at jeg har 1-2 webideer jeg gerne vil få op at stå, og selve selskabsdelen er jeg ikke 100% sikker på.

Her er IVS detaljerne.

  • selskabet skal registreres hos Erhvervsstyrelsen
  • der skal være mellem 1 og 49.999 kr. i selskabet
  • kapitalen kan kun indskydes i kontanter
  • selskabet skal årligt henlægge mindst 25 % af selskabets overskud til en bunden reserve
  • som ejer hæfter du ikke for virksomhedens gæld og andre forpligtelser ud over med de kontanter, du har indskudt
  • selskabets formue er selskabets og ikke ejernes
  • selskabet skal have en direktion
  • selskabet kan have en eller flere ejere

 

 

https://startvaekst.virk.dk/opstart/vaelg-virksomhedsform/overblik-over-virksomhedsformer

Her er et overblik over virksomhedsformerne: https://startvaekst.virk.dk/sites/default/files/oversigt_virksomhedsformer_2016_0.pdf

Her er de forskellige selskabsformer. Hvordan finder jeg præcis ud af hvilken selskabsform/personlig virksomhed jeg skal starte?

Jeg tænker feks fordele og ulemper ved hæftelse, mit budget, antal medejere.

Ivs virker ligetil, der kan man have 1-49.999kr i kapital, der er ingen personlig hæftelse, og stiftelse er kun 670kr. Der er nogle dokumenter der skal udfyldes, der skal etableres firmakonto, og andre formaliteter. Ivs virker til at være startvirksomheden hvis budgettet er lille og man bare har brug for en simpel start, og så skal man omdanne det til feks Aps og senere A/S pga fordelene ved skat og signalværdi etc.

Men hvordan finder jeg ellers ud af hvilken selskabsform jeg skal vælge? Jeg er en enkelt person der skal eje, budget på 10-50.000kr, og idéen er webmæssig og evt webshop yderligere. Jeg har ingen anden virksomhed eller cvr-nummer.

Er det ikke "meningen" at man går fra IVS til Aps når overskuddet og virksomheden er stor nok.  

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

John hannovers blogindlæg er et par år gammel. Søger nyere og opdateret info.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du søger som du ikke finder på hans blog.

De spørgsmål du stiller får du i hvert fald betragteligt indskrænket ved at studere hans indlæg. Så kan du vende tilbage med de spørgsmål du ikke fik besvaret.

Så kan du få kvalificeret svar på dem

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Hvad er det du søger som du ikke finder på hans blog.

De spørgsmål du stiller får du i hvert fald betragteligt indskrænket ved at studere hans indlæg. Så kan du vende tilbage med de spørgsmål du ikke fik besvaret.

Så kan du få kvalificeret svar på dem

Jeg kan ikke som udgangspunkt vurdere på stående fod om hans ældre indlæg på hans blog er sidste nyt. Derfor laver jeg ofte et indlæg herinde selvom der er en 2-3 år gammel tråd omhandlende præcis samme emne. Jeg kan også bumpe den gamle tråd, eller relevante tråde omhandlende det jeg spørger til. Men der foretrækker jeg at lave nye tråde, netop fordi en masse info osv ikke altid er relevant hvis det er mere end 1 år gammelt. 

Så selvom du mener at alt jeg har brug for står feks på Hannovers blog, så er mit indlæg herinde på amino.dk stadigvæk relevant. Det er der mange der bliver ja lidt irriteret over og sure, at jeg og mange andre laver nye tråde når der allerede findes gamle tråde som spørger om det samme. 

Men der må man huske at nogle vil have deres egen tråd, og nogle vil gerne have en opdatering. Og de gamle tråde bliver jo ikke opdaterede. Så det er generelt godt at lave en ny tråd vil jeg mene. Ja man kan også bumpe gamle tråde, det er der mange der gør. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke at der er så mange der bliver sure over at du opretter nye tråde. Måske er det bare nogen der bliver lettere irriterede over at du, har en mere tilbagelænet indstilling til hvor du skal få din information.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Svaret er vel at Johns blog - selvom indlægget er to år gammelt - afspejler de aktuelle forhold. Intet nyt under solen i forhold til IVS.....

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac Rajman:
en masse info osv ikke altid er relevant hvis det er mere end 1 år gammelt. 

Hej. Jeg kan godt se din pointe, men al information er jo ligesom billeder mere eller mindre forældet, lige når den er skrevet. Jeg tror, du var kommet lidt længere ved at spørge direkte: Ved nogen, om Johns blog ... er up-to-date.

Jeg vil tro, at denne er ajour: https://startvaekst.virk.dk/opstart/vaelg-virksomhedsform/overblik-over-virksomhedsformer.

God vind!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac Rajman:
Hvordan finder jeg præcis ud af hvilken selskabsform/personlig virksomhed jeg skal starte?

Du følger din mavefornemmelse. Stil de forskellige former op mod hinanden og vælg det du synes passer bedst på din idé. 

Isaac Rajman:
Er det ikke "meningen" at man går fra IVS til Aps når overskuddet og virksomheden er stor nok.  

Det der nok et par stykker der vil mene, men det er ikke et krav. Jeg vil vove at påstå, at folk finder dig mere troværdig med et ApS eller A/S fremfor et IVS, da folk kender mere til de gamle selskabsformer. 

Isaac Rajman:
Jeg er en enkelt person der skal eje, budget på 10-50.000kr, og idéen er webmæssig og evt webshop yderligere. Jeg har ingen anden virksomhed eller cvr-nummer.

Har du overvejet enkeltmandsvirksomhed? Hvis ja, kan du spare lidt penge i forhold til selskaber. Du kan dog støde ind på nogle problemer, hvis du vil have flere ejere med ind over (noget med at det så skal omdannes til I/S eller selskab). 

Isaac Rajman:

  • som ejer hæfter du ikke for virksomhedens gæld og andre forpligtelser ud over med de kontanter, du har indskudt

Hvis du ikke har mere end 10.000 i startkapital kræver de fleste banker og lignende stadig at du hæfter for lån og kassekredit, hvis du vil søge dette. Optager du store lån hos andre udlånsvirksomheder, vil du stadig kunne risikere at skulle betale det tilbage, da du kan få anlagt sag an mod dig.  

Det er heller ikke sikkert at bankerne vil lave en firmakonto til dig, hvis der "kun" er 10.000 i startkapital. Her er det nemmere at få dit CVR.nr. på en bankkonto, hvis det er en enkeltmandsvirksomhed eller I/S - ifølge mine egne erfaringer. 

www.dinformue.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja den er up-to date

Om IVS kan læses følgende om det generelle IVS - IVÆRKSÆTTERSELSKAB 

Og min opfattelse om hvorfor man skal være forsigtig med at stifte for 1 kr http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html 

Og hvorfor jeg mener ApS i en del fald er klart det rigtige valg http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html 

Og ja- lidt negativ brevkasseform om IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html 

og endeligt om man skal se IVS som det nye "sort" eller om man i mange tilfælde har det lige så fint som personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/skal-jeg-virkeligt-stifte-ivs.html 

og ja - Der er jo ikke nye regler om IVS siden formen indførstes helt enkelt

tyg løs - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)