Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammensætte et team ifm opstart. Søger gode råd

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er desværre stadig i opstartsfasen i forbindelse med at stifte virksomhed og stable nogle hjemmesider og projekter på benene. 

Sagen er den at jeg har brug for et team der kan ja realisere mine planer. Men også et team jeg har penge til at finansiere. Og det med medejere foreløbigt tror jeg ikke er en god idé, indtil jeg lærer nogle at kende sådan grundigt, så jeg ved nogenlunde om det er en god idé at få denne person/er ind som medejer.

Hvordan kan jeg ellers aflønne personen? Ved at tilbyde noget til gengæld ikke?  

Men det hele skal jo hænge sammen økonomisk. Freelancere kunne være en idé, Og ellers hyre arbejdskraft hist og her. Bureauer og professionelle er uden for økonomisk rækkevidde. 

Så jeg vil gerne have et team, 2-3 stykker der kender præcis til hvad jeg gerne vil lancere det er til at starte med både en webshop med bestemte produkter, og så en hjemmeside med et bestemt indhold. Og der skal arbejdes lidt med indholdet. 

Så hvad er fornuftigt ift arbejdskraft, hvis det skal hænge sammen økonomisk? Altså man har jo studerende, arbejdsløse der arbejder sådan lidt med vennetjenester(dvs primært sort), udenlandsk arbejdskraft, freelancere osv. 

Jeg tænker primært unge danske studerende på de lidt lavere uddannelser der ikke har et lønniveau jeg slet ikke kan matche. Udenlandske kan vel være lidt svært både pga sprogproblemer, og måske også fordi de har en masse andet at tage hensyn til i et fremmed land, som feks venner, dårlige tids-rammer, usikker på det danske sprog osv. 

Hvordan ville i lancere jeres idé, hvis i som mig kun har basal pc-brugerkendsskab, og ingen teknisk knowhow, ikke kan kode osv. Jeg har mine komptencer mere i overblik, visuelt input, gåpåmod osv.

Skal til kurset Min Første Medarbejder så der går jeg ud fra at der bliver gået igennem hvad det indebærer at have en medarbejder, strategi, vision, økonomi, opgaver, produktivitet osv. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad viser dit etableringsbudget, hvad er der råd til?

Eller er det bare løs snak endnu?

Forvent ikke at få kvalificeret arbejdskraft til små penge, medmindre at du har styr på hvad du vil, hvornår og hvordan. Selv på daværende tidspunkt kan det være meget svært.

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Nekiros.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Isaac. 

Du er meget velkommen til at kontakte mig - jeg kan muligvis være behjælpelig.

Mvh Nicklas

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Hvad viser dit etableringsbudget, hvad er der råd til?

Eller er det bare løs snak endnu?

Forvent ikke at få kvalificeret arbejdskraft til små penge, medmindre at du har styr på hvad du vil, hvornår og hvordan. Selv på daværende tidspunkt kan det være meget svært.

 

Jeg forventer at få den arbejdskraft jeg har råd til :P

Dvs få det jeg betaler for.

Nu skal jeg ud og finde værdi for pengene, dvs arbejdskraft jeg kan bruge men som ikke automatisk kan omsættes i en etableret virksomhed. Dvs nogle med nogle få komptencer eller delvis knowhow på kodningsområder.

Budgettet vil jeg tilpasse til indtjeningsmulighederne på det ene projekt jeg tænker på. Først skal jeg lige få vurderet indtjeningspotentialet, før jeg lægger budget. Vil heller ikke brænde penge af på noget der slet ikke kan tjene sig hjem.

Men jeg arbejder nok med 10-50.000kr til at starte med.

Så må jeg se hvad jeg kan få af arbejdskraft for de penge.

 

Men ellers hvor pokker starter jeg at finde det henne? Uddannelsessteder, iværksætter-kontorer, jobbørs, Amino?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså er det en webshop du skal starte, så kan du få en køreklar løsning til helt få penge.

Med et sparsomt budget virker det som en bedre løsning end at gå i gang med at kode dit eget system.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Altså er det en webshop du skal starte, så kan du få en køreklar løsning til helt få penge.

Med et sparsomt budget virker det som en bedre løsning end at gå i gang med at kode dit eget system.

Det er ikke en webshop, med en side med forskelligt nyt indhold artikler og indlæg osv, hvor jeg tænker at affiliatelinks og reklamer er det jeg skal tjene penge på. 

Men webshop skal jeg også starte snart håber jeg. 

Jeg har desværre 0,00% kodningserfaring. Hvis jeg skal feks lave en wordpress blog skal jeg starte fra scratch. Det giver mening økonomisk selv at stå for det, men ikke tidsmæssigt. Hvad ville du gøre i mit tilfælde? Kigge på freelancere? Jeg har desværre ikke noget netværk endnu, men håber snart at kunne etablere et netværk. Det er klart at det er bedst at arbejde helt tæt sammen med dem der står for teknikken, men pengene er desværre ikke til det. 

Jeg kan pege på hvad jeg vil indholdsmæssigt, men den tekniske del bag kender jeg intet til. Jojo responsivt design, indhold der loader hurtigt, undgå stock-foto og materiale, beskyttelse imod spam og bot.angreb den slags kan jeg godt tænke på men ikke selv arbejde med. 

Fra København SV
Tilmeldt 6. Mar 14
Indlæg ialt: 42
Fra  Bjerrum Ahlefeldt Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Isaac. Send mig en mail på bjerrum98/gmail.com med lidt mere information om projekterne og dine tanker, så vil jeg se på om jeg kan hjælpe på en eller anden måde.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste bud, når du har begrænsede midler og ingen erfaring med kode etc er at forsøge at "sælge" ideen til nogen partnere der kan den del af det. Og så sammen få udviklet projektet.

Hvor finder du så partnerne? Det kan være gennem dit eget netværk, herinde på Amino, i div iværksætter forum etc.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Apropos så er der allerede 2 der har vist interesse!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)