Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik og online shop, hvad kræver det rent juridisk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal starte en virksomhed med en kammerat. Vi skal have en fysisk butik og en online butik. Vi opretter derfor et Interessentskab

Men når det er gjort, hvad mangler vi så, for at starte? 

Skal man søge om noget for at starte fysisk og online butik? 

Hvis i har nogle guldkorn i vil dele, udover svaret på ovenstående så er det selvfølgelig meget velkommen :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Abrahamsen:

Vi opretter derfor et Interessentskab. 

Men når det er gjort, hvad mangler vi så, for at starte? 

Skal man søge om noget for at starte fysisk og online butik? 

ikke med mindre det er noget specielt som alkoholudskænkning - så er der ikke krav om tilladelser. I skal importregistreres hvis I skal importere fra uden for EU

Husk nu ejeraftale i alle fald - Gennemgået sammen med en masse andet om I/S, skat, moms osv i min E-bog http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville anbefale Jer at tænke over, hvordan I vil håndtere lageret? Skal fysisk butik og webshop have samme lager, ville jeg anbefale at kigger efter en løsning, som får lageret til at spille sammen mellem webshop og kasseapparat (fysisk butik). På denne måde er I fri for at nedskrive lageret manuelt begge steder efter hvert salg - uanset om det er online eller i fysisk butik.

Overvej - jf. ovenstående - at kigge efter et webshop system og kasseleverandør, som kan få disse to parter til at snakke sammen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Anders Helbo:

Jeg ville anbefale Jer at tænke over, hvordan I vil håndtere lageret? Skal fysisk butik og webshop have samme lager, ville jeg anbefale at kigger efter en løsning, som får lageret til at spille sammen mellem webshop og kasseapparat (fysisk butik). På denne måde er I fri for at nedskrive lageret manuelt begge steder efter hvert salg - uanset om det er online eller i fysisk butik.

Overvej - jf. ovenstående - at kigge efter et webshop system og kasseleverandør, som kan få disse to parter til at snakke sammen.

Forklar mig gerne lige lidt mere om lagerplads i forbindelse med webshops. Kan man feks slå sig sammen med andre og dele logistik, lagerplads, system, osv? I stedet for selv at stå alene med det? Påtænker også at starte nogle webshops op, men tænker at lagerplads og alt der hører til webshop ifm pakkehåndtering og salg kan være lidt svært at stå for alene. Det er klart at jo større man bliver jo nemmere er det selv at stå for det hele, man får stordriftsfordele osv, men hvis man er lille og starter op med et lille lager, kan man ikke dele plads med andre? Kender du noget til det koncept Anders?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac Rajman:
Forklar mig gerne lige lidt mere om lagerplads i forbindelse med webshops.
Det er ikke ok at overtage andres tråde medmindre du er partner med trådstarter. Start en ny tråd med dit spørgsmål.

Bare et lille pip - jeg kender godt den med at humlebien ikke burde kunne flyve hvis den vidste bedre.... jeg må dog så sige at der kommer rigtig mange indlæg med spørgsmål fra "startere" hvor man tænker, gør det ikke - gør det ikke.... -

Niveauet for hvad iværksætteren selv kan eller har sat sig ind i - er alt alt for lavt i følge mange af de indlæg man ser - til at det kan gå godt .... og så bliver det en dårlig oplevelse for starteren og i nogen tilfælde også for samfundet -

Så tag nu og sæt jer lidt mere ind i hvad det ene eller andet vil sige/betyde og så spørg til nuancerne - så er der større chance for succes.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Risskov
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg skulle bare lige være sikker ! :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Abrahamsen:

Tak for svar, jeg skulle bare lige være sikker ! :)

Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvad du blev sikker på?Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Rent juridisk så skal du sørge for at få udarbejdet en gennemarbejdet ejeraftale. Hvad sker der hvis I bliver uvenner, hvis en bliver syg, eller hvis en vil ud osv. Hvordan skal I honoreres, hvad hvis den ene arbejder mere end den anden osv.

Derudover skal I selvfølgelig registreres som I/S med cvr. nr., nem-id, bankkonto, momsregistrering.

Ved salg til forbrugere med webshop, så skal I have lavet et sæt salgs- og leveringsbetingelser. Det vigtigste her er, at I skal have informeret forbrugeren om fortrydelsesretten og reglerne for denne. Prøv eventuel at se tilsvarende webshops salgs- og leveringsbetingelser. I er selvfølgelig selv ansvarlige for, at Jeres salgs- og leveringsbetingelser holder vand, så det er en satsning, men man kan håbe på, at den anden webshop har et ordentlig gennemarbejdet sæt leveringsbetingelse som netop passer til Jeres branche/produkt/butikstype.

Derudover skal I have fundet Jeres leverandører og herunder også få forhandlet nogle rimelige vilkår igennem - og det omfatter ikke kun pris, men også vilkår, hvad eventuel returnering af køb, reklamationsfrist (som gerne må være lidt længere end den, som Jeres købere har, hvor tvister skal behandles (særligt vigtigt ved udlandske leverandører osv.

Dette er blot et lidt udsnit af de juridiske forhold - men sprang ud i det, og tag det som det kommer. Hvis man tænker for meget over det juridiske, så kommer man ikke altid i gang. Men husk det efterhånden, som I kommer i gang.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:

Hej

Rent juridisk så skal du sørge for at få udarbejdet en gennemarbejdet ejeraftale. Hvad sker der hvis I bliver uvenner, hvis en bliver syg, eller hvis en vil ud osv. Hvordan skal I honoreres, hvad hvis den ene arbejder mere end den anden osv.

Derudover skal I selvfølgelig registreres som I/S med cvr. nr., nem-id, bankkonto, momsregistrering.

Ved salg til forbrugere med webshop, så skal I have lavet et sæt salgs- og leveringsbetingelser. Det vigtigste her er, at I skal have informeret forbrugeren om fortrydelsesretten og reglerne for denne. Prøv eventuel at se tilsvarende webshops salgs- og leveringsbetingelser. I er selvfølgelig selv ansvarlige for, at Jeres salgs- og leveringsbetingelser holder vand, så det er en satsning, men man kan håbe på, at den anden webshop har et ordentlig gennemarbejdet sæt leveringsbetingelse som netop passer til Jeres branche/produkt/butikstype.

Derudover skal I have fundet Jeres leverandører og herunder også få forhandlet nogle rimelige vilkår igennem - og det omfatter ikke kun pris, men også vilkår, hvad eventuel returnering af køb, reklamationsfrist (som gerne må være lidt længere end den, som Jeres købere har, hvor tvister skal behandles (særligt vigtigt ved udlandske leverandører osv.

Dette er blot et lidt udsnit af de juridiske forhold - men sprang ud i det, og tag det som det kommer. Hvis man tænker for meget over det juridiske, så kommer man ikke altid i gang. Men husk det efterhånden, som I kommer i gang.

Udover ovennævnte skal i formentligt også have en eller anden form for betalingsaftale til jeres webshop.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Isaac Rajman:

Anders Helbo:

Jeg ville anbefale Jer at tænke over, hvordan I vil håndtere lageret? Skal fysisk butik og webshop have samme lager, ville jeg anbefale at kigger efter en løsning, som får lageret til at spille sammen mellem webshop og kasseapparat (fysisk butik). På denne måde er I fri for at nedskrive lageret manuelt begge steder efter hvert salg - uanset om det er online eller i fysisk butik.

Overvej - jf. ovenstående - at kigge efter et webshop system og kasseleverandør, som kan få disse to parter til at snakke sammen.

Forklar mig gerne lige lidt mere om lagerplads i forbindelse med webshops. Kan man feks slå sig sammen med andre og dele logistik, lagerplads, system, osv? I stedet for selv at stå alene med det? Påtænker også at starte nogle webshops op, men tænker at lagerplads og alt der hører til webshop ifm pakkehåndtering og salg kan være lidt svært at stå for alene. Det er klart at jo større man bliver jo nemmere er det selv at stå for det hele, man får stordriftsfordele osv, men hvis man er lille og starter op med et lille lager, kan man ikke dele plads med andre? Kender du noget til det koncept Anders?

Så ville jeg egentlig anbefale at kigge efter lagerhoteller, som tilbyder at håndtere processen med at bistå med lageret, personale til at sende varer, samt modtage eventuelle RMA (returneringer) igen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)