Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[Her kan alle bidrage] HHX vs STX - Vigtig tråd

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.
Først og fremmest er jeg rigtig glad for at være medlem.
Jeg snakkede i dag med min træner omkring uddannelse. Jeg går til dagligt på HHX, hvor jeg læser markedsføring.
Min træner mener at HHX er totalt ligegyldig, og er direkte 3 spild år, og at uddannelsen burde blive skrottet.
Han bruger som argumenter at man kan komme ind på MANGE flere uddannelser med STX og at der ikke er nogle uddannelser som man kan komme ind på med HHX som man ikke kan med STX.

Jeg kunne derfor godt bruge nogle tal og argumenter på det disse påstande er falske eller sande. Selvfølgelig mest falske :)

Hilsen Nicolaj 

Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj. 

Jeg er, ked af at skuffe din træner, det er ikke korrekt det han påstår. 

Som jeg kan forstå på nedestående link, åbner de obligatoriske fag på HHX flere end på STX.

https://www.ug.dk/vaerktoej/adgangskortet/#/?gym=hhx på dette link finder du et adgangskort, der viser dig hvilke uddannelser, de gymnasielleretninger giver dig muligheder for at læse videre på. 

Håber det var til hjælp!

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk.
Kunne ikke selv finde så meget, så godt vi har nogle kloge hoveder herinde.

Hvad med det, med at der er nogle uddannelser, som man kun kan komme ind på med en HHX.
Er der nogen der kender noget til det!

Fra Kbh
Tilmeldt 29. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Kontinues Adamsen Research Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En HHX er langt at foretrække. Du bliver langt mere selvstændig og rustet til at varetage et job eller påbegynde rejsen som selvstændig.

Jeg kender mange, der er kommet rigtig langt kun med en HHX i bagagen.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja en HHX er tåbelig hvis man vil være smed.

Ingen ungdomsuddannelse er på nogen måde spild hvis den fører til den endelige uddannelse man ønsker efterfølgende.

Hvor vidt STX eller HHX er bedst, afhænger så bare af hvad du efterfølgende ønsker at arbejde med. Det kan være frygtelig lige meget at STX åbner flere døre hvis en HHX er rigelig for at komme videre i systemet.

Så tage da bare udgangspunkt i den endelige uddannelse du ønsker, og fortæl din træner, at han for det første tager fejl, og dernæst giver rigtig dårlige råd....

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske lidt dumt (sorry) jeg kender faktisk ikke indholdet af de to uddannelser...men er det ikke vigtigere som elev at bruge 2-3 år(?) på at uddanne sig i den retning man har mest lyst til at arbejde med de næste mange år, end at vælge det der giver størst antal muligheder?

Det er sikkert noget med handel eller teknisk, hvis du reelt er kontor/salgs minded er det vel dumt at udfordre teknik nørderne og omvendt. Jeg tror at dem der har succes med deres arbejde er dem der føler sig bedst hjemme med det de laver. Vi har alle nogle sider der er stærkere end andre, og man bliver da klogere af at arbejde med mindre gode sider, men man bliver aldrig bedre end dem der både har flair for og kan lide deres område. Og selv hvis du kun får vag succes med det du laver, så står du op og laver noget du er glad for!

Giver det mening?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)