Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside og søgeportal?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag

Indledningsvist, så har jeg i et stykke tid haft relativt mange idéer til potentielt indkomstrige hjemmesider. Mit problem er - som så mange andres - at jeg ikke besidder evnen til, at kunne udføre de mange timers arbejde, der ligger bag en hjemmeside. Denne handler om en hjemmeside, der i form af annoncer kan indbringe mig kapital til at gå videre med større projekter.

I dette indlæg forekommer der to spørgsmål. Det første lyder som følger: 

Er det muligt at lave en enkel hjemmeside, som fungerer som en søgeportal, og viderestiller "kunden" til en anden side, hvor det søgte produkt er tilstede eller kan købes(Alla kelkoo og pricerunner)? Jeg ved godt at det rent praktisk er muligt, men spørgsmålet handler mere om, hvorvidt andre webshops/butikshjemmesider ville være interesserede i det eller ej, og om der er forskellige regler omkring dette. (Jeg er en ung knægt, og har ikke nogen synderlig stor indsigt i generelle forretningsbetingelser osv.)

Hvis man må gøre dette (og de valgte virksomheder er interesserede i det), hvor meget ville sådan noget koste? 

Er det enkelt, eller skal der krævende programmer til at lave en begrænset søgeportal? 

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Fra  BureauOversigten.dk Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg kan sagtens forestille mig at det er muligt at nogle webshops vil være interesseret i din søgemaskine - alt afhængigt af hvilke varer det er du tænker på og om der er høj konkurrence inden for det område.

F.eks. tror jeg at man vil kunne have succes med Fitness produkter (energibar, protein pulver, kosttilskud og lign.) men jeg tror du får svært ved at sælge mejetærskere. Jeg ved ikke præcis hvad du kan regne med at tjene, men det afhænger igen nok meget af hvilket produkt du vil sælge, men mit bud vil være at du kan snuppe alt imellem 5-20% af 'butiks prisen' for et besøg der ender med at købe noget, men du får nok ikke mange ører for et besøg der ikke køber noget.

Til slut spørger du om det er enkelt? Jeg tror at du kan komme langt med lidt grundlæggende PHP programmering, lidt SQL kendskab og så copy-paste en masse kode fra nettet - men du skal jo også vide noget om at markedsføre din portal, gøre den brugervenlig, SEO optimere den, designe den osv. Så spørgsmålet er hvor meget af disse ting du allerede selv kan og hvor meget du skal ud og lære?

Men held og lykke med det og husk du kan altid gå i luften med en Beta version lige som min 'søgemaskine': http://www.bureauoversigten.dk/

Mvh David

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt lige som det jeg lige præcis har lanceret i sidste uge :)
Jeg vil ikke sige, at det er enkelt. Men det kan sagtens lade sig gi sig.

Det har taget mig omkring 500 timer, plus-minus :) Udover at der skal programmeres, så skal der også tænkes markedsføring, design og kommunikation. For tiden bruger jeg det meste af min tid på opsøgende arbejde i form af at skrive mails til webshop. Ting tager tid.

http://findenwebshop.dk/#!/

Held og lykke med projektet. :)

Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!

Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, for den fine besvarelse! 

Jeg er, ikke så teknisk, kender du nogen firmaer/personer der kan lave en "søgemaskine"? 

Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, for den fine besvarelse! 

Jeg er, ikke så teknisk. Kender du nogen firmaer/personer der kan lave en "søgemaskine"?

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg tror godt jeg kan hjælpe dig :) 

Kan du skrive en mail til sebastianhoerberg@gmail.com med dit telefon nummer og et tidspunkt jeg kan træffe dig på?, så tager vi lige en uforpligtende snak :)

Performance-based Influencer Marketing - InfluencerFlow by SebastianHorberg.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen lyder fin nok, men jeg tror at der er nogle ting der skal overvejes:

1) Webshops har ikke tid til at sidde og oprette deres produkter i dit system. De har måske heller ikke mulighed for at eksportere data til dig. Dit projekt skal derfor læse deres webshop og ud fra den hente informationer om produkterne.

2) Du får ikke alle webshops med. De etablerede søgemaskiner læser hjemmesiderne og bare der linkes til dem fra et sted så kommer de med.

3) Jeg har selv lavet flere hjemmesider (for en kunde) som har lavet indeks over forskellige brancher - han har lagt meget arbejde i at hente data - så du har meget arbejde før det kan give noget

4) En måde du måske kan lave en omsætning på er at aftale med hver enkel webshop om du kan få x% ud fra det salg du henviser til dem.

Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

Mange tak for din besvarelse!
Jeg er, ikke så dygtig teknisk. Vil du have lyst/mulighed for at svare på et par spørgsmål angående den tekniske del.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)