Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min ide - Deres virksomhed. Hvordan mødes vi?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Amino'er ! 

Jeg har et komplekst sprøgsmål, hvor jeg tænker der kan være mange svar. Derfor håber jeg på nogle kreative svar, der kan give mig noget at arbejde med - eller måske endda nogle som har erfaring. 
jeg vil ikke gå så dybt i selve ideen, da den vel egentligt er underordnet. Jeg forklarer i stedet min situation og hvor jeg er i processen.
Jeg har på fornemmelsen at det bliver en rodet omgang at forklarer, men here goes! I må lige bære over med mig. 

BAGGRUND FOR IDEEN

Jeg har en ide til en virksomhed, som jeg helt sikkert har tænkt mig at forfølge. Som tiden er går og møderne med interessante/inspirerende mennesker forløber bliver min ide mere og mere komplet.

Nu har jeg inddelt min ide i 3 faser, som groftsagt er en software løsning, en app løsning og en hjemmeside. I EU er der ingen dominerende virksomheder på området endnu, da de få store spillere PT kun er i USA. Jeg fandt én virksomhed som er dansk, som leverer en software løsning som er 90% identisk med hvad min ide skal indeholde - på software delen! og de ekstra 10% er også perfekt for min vision. 

Groft sagt har de altså 1/3 af min ide oppe at kører allerede.

Derfor greb jeg knoglen og bookede et møde med dem, for at sælge mig selv og min ide.
Til mødet solgte jeg mig selv ret godt, og de er interesseret i yderligere dialog - jeg gik ikke i dybden med min ide, jeg forklarede dem bare hvordan jeg ser deres produkt i forhold til mine tanker og hvilke kompetencer jeg har gennem min erfaring og netværk

SAMARBEJDE?

Long story short. 
De kender ikke min konkrete ide endnu. Jeg har holdt et møde med 2 fra virksomheden (en sælger og en ejer) - der er sat et nyt møde op igen, hvor vi skal være mere konkrete på ideen og snak om samarbejde. DERFOR har jeg brug for hjælp.

Hvordan kan et sådant samarbejde se ud? Jeg tænker der er utroligt mange muligheder
- Jeg kan blive ansat

- jeg kan åbne min egen virksomhed, som laver de 2/3 andre dele af ideen og derved samarbejder

- jeg kan købe mig ind i deres virksomhed, og blive en del af dem

- Lave en ny virksomhed sammen, som står alene eller er ejet af deres gamle virksomhed og mig?

- Andre tanker? Hvad gør jeg gøre mig forhåbninger om og hvad er realistisk i min situration?
I min drømmeverden, kom jeg ind i virksomheden på lige fod med de andre (købe sig ind tænker jeg man så gør?). Jeg drømmer om at knokle for min ide, og tage den position i DK og dernæst EU. Men ikke som en medarbejder! Jeg vil have det hårdt i modgang og godt i medgang. Så jeg føler at alle mine kræfter gør en forskel, om det er godt eller skidt. 

En lille opsummering.

1) Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg mødes med dem og taler ide og samarbejde.

2) Hvilke løsninger kunne der være på et samarbejde, hvor jeg IKKE bliver ansat som medarbejder (ikke uden ejerandel hvertfald).
Jeg er ikke så bange for at blive snydt af dem, men jeg ønsker self at stå bedst muligt! 

MERE BAGGRUNDS INFO: 

Mere info om situationen med virksomheden? okay! 

Der er 3 ejere af virksomheden. Hvoraf 1 er passiv og de 2 andre som også er founders, arbejder der fuldtid. Jeg har haft møde med den ene founder.
De har et veletableret produkt i markedet i DK og har planer om at udvide til to andre lande i EU lige PT. 
Deres forretning har gået godt de seneste to år og de har været aktive i ca 5 år. 

Virksomheden har selv udviklere in-house - men hvis app'en (som er trin 1 i min plan, hvis det laves med dem) vil jeg gætte på det koster 150.000 - 200.000 at udvikle appen helt. Dog kan en billigere start-up version også benyttes til en start. Jeg har intet gæt hvis de selv kan udvikle appen.

Jeg har selv sparet en del penge op, til at kunne sparke projektet i gang og jeg er meget risikovillig da jeg tror meget på min ide. Specielt hvis andre også tror på den! Om jeg så skal ud og låne lidt flere penge nogle steder :) Hvad ved jeg. 
Håber i kan hjælpe. 

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser lidt rodet ud, da jeg trykkede på upload.

Jeg håber i gider læse det alligevel!

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der har nogle tanker :)? 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)