Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere fødevarer fra Sydamerika. Gode råd?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg at der er mange herinde der arbejder med importerede produkter fra hele verden, både som importører, agenter, mellemled, også producenter, og sælgere. 

Men jeg har sådan en lille idé/drøm om at importere varer fra Sydamerika. Specielt brasilien. Hvordan ligger landet ift import derfra? Er det for dyrt at importere, svært at sælge varerne bagefter? Der er jo et hav af produkter derfra, men måske svært at omsætte dem i Danmark pga den høje pris det ender med efter at have rejst den halve klode rundt. Tænker kun at nogle få landbrugsprodukter er der fornuft i, og meget andet bliver for dyrt til at det kan sælges i Danmark. 

Men skulle jeg gå i gang med min idé, jamen hvor stor en omkostning er en importør så? Der er jo et hav af toldpapirer, producentkontakter, ompakning af emballage, oversættelser osv man skal have på plads. Hvordan gør store virksomehder i sådanne tilfælde? Har de allerede et setup parat, så det bare er formaliteter så snart de har fået kontakt med producenterne? Dvs de har hele kæden parat, fra speditør(som tager sig af alt det praktiske, transporten, og toldmæssige), til styr på regler og lovkrav, udstyr til nye godkendte fødevarer etiketter med oversættelser osv?

For det har jeg jo ikke, og skal man betale sig fra det bliver det sikkert hurtigt en dyr affærre. 

Er en importør et for dyrt mellemled ift produkter fra Sydamerika? Kan man få en oversigt over hvad hver enkelt ting koster i alle import-led? 

Så jeg kan få et overblik over økonomien bag. 

Kom gerne frisk jer der arbejder med import. 

Vi har jo en masse godt fungerende importerede varer her i København, feks fra Tyrkiet og mellemøsten, som en masse grønthandlere og specielt muslimske butikker sælger. Men de har vel også et godt netværk og nogle gode kontakter tænker jer. 

Men ikke særligt meget fra Sydamerika, og når man finder nogle få amerikanske produkter i supermarkederne, er de jo EKSTREMT dyre, ofte 100% dyrere end de tilsvarende europæisk producerede. Det er der ingen forretning i tror jeg udover nogle få håndører. 

Men i må gerne fortælle om jeres erfaringer ift import fra Sydamerika, og hvordan økonomien og afsætningsmulighederne ser ud. Hilsen Isaac. 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)