Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til mig selv i enkeltmandsvirksomhed? (DINERO)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for nylig startet firma og tjent de første 8.766 kr. 
Jeg ønsker at udbetale lidt løn til mig selv, men jeg forstår ikke hvordan jeg bogfører dette i Dinero..
Jeg har oprettet en bankkonto hvor disse 8766 kr stod, og har så overført 2766 kr fra denne konto til min egen private.
Disse penge står jo så ikke i firmakontoen mere, men jeg kan ikke finde ud af hvordan de "forsvinder" i Dinero. 

Jeg har prøvet at oprette et bilag som "hævet privat" - er dette rigtigt? For burde det ikke blive en udgift i firmaet?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt korrekt med privat hævet. Det du hæver og sætter ind i personlig virksomhed under alm. skatteordning påvirker slet ikke dit resultat - Du betaler skat af dit overskud - helt uanset hvad du hæver eller indsætter

Meget mere om DET og meget andet skat moms osv i min e-bog eller paperback - Personlig virksomhed som link her Så ved du meget mere om den virksomhed du driver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John skriver sikkert om det i sin bog, men det er meget vigtigt, at du løbende betaler den korrekte skat - hverken mere eller mindre. Det gør du ved at forskudsregistrere lissom når du er lønmodtager (bare i et andet felt :-)) - se f.eks. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1645658 og bjælken "Sådan ændrer du din forskudsopgørelse". Overvej også "virksomhedsordningen", som du kan læse om i en anden af bjælkerne. Kort fortalt går den ud på, at du kan opspare overskud i ét år til at dække evt. underskud et andet.

God vind!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Overvej også "virksomhedsordningen", som du kan læse om i en anden af bjælkerne. Kort fortalt går den ud på, at du kan opspare overskud i ét år til at dække evt. underskud et andet.
det synes jeg måske ikke er den klareste forklaring. I personlig virksomhed kan man jo netop altid udnytte underskud direkte i anden personlig indkomst uden VSO også

Det er nok bedre at forklare, at VSO kan fordele gode og mindre gode år (gerne begge med overskud) så man hele tiden hæver lige til topskattegrænsen hvert år. Det duer så ikke, hvis man altid tjener nok til topskat. En anden fordel er SU som ikke påvirkes hvis ikke man hæver
Bagdelen er, at VSO for langt de fleste kræver hjælp/revisor, for ikke at kløjs i en absolut ikke let "hæverækkefølge" så kan man holde sig under topskat - og har man ikke SU - så brug ikke VSO - som udgangspunkt

Ja helt enig - ind og udfylde udvidet forskud som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html 

Meget mere om enkeltmandsvirksomhed - skat, moms, regler og jeg skal gi dig skal jeg - i men e-bog Personlig virksomhed https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-i-s_pdf_9788740489989   (også bøger om Introduktion til Regnskab og Fradrag og andet HER I LINK 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)