Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prut prisen ned

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tidligere spurgte jeg råd ang overtagelse af grill bar , nu mit spørgsmål hvordan forhandler man om prisen , altså udover jeg har sagt til ham at den er for høj, men hvilke "tricks " er der. Han er god til argumentere hvorfor han vil have den pris . Eks : jeg har jo haft grill i 10 år og bygget en kundekreds op ..jeg siger :,det forstår jeg , men du får ikke penge for den tid du har brugt på det .. Det var mit svar på , men der må være noget andet man kan sige

Håber 'en har tid
Knus

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Fra  Kryptoupdate.dk Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbyd hurtig overtagelse evt.

Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er at der ik er andre købere , da det er mig der har henvendt mig til ham da jeg fik viden fra en fra en virksomhed som samarbejder med ham ..så den er ikke sat til salg officelt

Fra Greve
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Kiropraktor Sydkysten Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det der gør at du synes prisen er for høj? Det må vel være dette du skal tage udgangspunkt i og som skal være dit argument.

Du kommer jo nok ikke udenom at du kommer til at betale en slags "goodwill" for at overtage en kundekreds - sådan foregår det ihvertfald inden for min branche hvis man køber en klinik.

Kiropraktor Greve & Karlslunde - www.kiropraktorsydkysten.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal se hans regnskaber og bruge din sunde fornuft.

Ud fra det skal du lave et budget.

Dit budget viser dig, hvor meget du har råd til at betale.

Før du kender dette tal, er du ikke klar til at forhandle.

Hvis du køber inventar, så lav en liste over, hvad der følger med.
Find ud af, hvad du kan købe det samme inventar til andre steder.

Hvis der er dårlige smilies, kan du bruge det til at presse prisen ned (du starter i modvind)(sælger vil sige, at det er de faste kunder ligeglade med, og så vil han komme med dårlige undskyldninger)(Du svarer, at det kan godt være, men den dårlige smiley er et problem).

Alt, hvad der skal repareres, og/eller mangler vedligeholdelse kan bruges til at trække prisen ned (du får jo ekstra omkostninger til opstart)(sælger vil siger, at det er fint, som det er - eller, at det allerede er trukket fra i prisen)(Du svarer, at du har det på som en udgift i dit etableringsbudget, og at han er nødt til at komme dig i møde).

Men altså:

Start med at vide, hvad du kan/vil betale. Måske har han sat prisen rigtigt.

VH Hans

 

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke noget om hvad sælger forlanger og for hvad. Men har du overhovedet overvejet om prisen rent faktisk er fair, og den ikke nødvendigvis behøver at blive pruttet ned? Det er meget moderne nu om dage, at alt skal pruttes ned, og mange går glip af en rigtig god handel, bare fordi de SKAL have rabat

Hvad får du med? Køber du bygningen eller er det et lejemål, så du faktisk betaler nøglepenge. Hvor meget inventar? Er varelageret med i prisen?

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fatter ikke at "prutte" om prisen ikke for længst er blevet skrevet ud af det danske sprog Cool

Det er sgu da noget af det klammeste at bruge ift at forhandle en pris ned, at "prutte" om prisen. Jeg tør ikke engang tænke på hvor det stammer fra oprindeligt. 

Hvorfor ikke bare skrive skide om prisen? Nå men det har ikke noget at gøre med dit oplæg, det er bare et udtryk jeg ikke fatter ikke for længst er blevet udfaset af det danske sprog. 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Isaac:

Fatter ikke at "prutte" om prisen ikke for længst er blevet skrevet ud af det danske sprog Cool

Det er sgu da noget af det klammeste at bruge ift at forhandle en pris ned, at "prutte" om prisen. Jeg tør ikke engang tænke på hvor det stammer fra oprindeligt. 

Hvorfor ikke bare skrive skide om prisen? Nå men det har ikke noget at gøre med dit oplæg, det er bare et udtryk jeg ikke fatter ikke for længst er blevet udfaset af det danske sprog. 

"Dansk Sprognævn har svaret. Ordet »prutte« i betydningen at forhandle er beslægtet med et ord fra norsk dialekt »pruta«, som betyder at kives, det vil sige at småskændes. Også det nedertyske »proten«, som betyder »at sludre« har forbindelse til det danske udtryk.

At prutte om prisen er et udtryk, som gennem litteraturhistorien hverken har været specielt lummert eller drengeværelses-komisk. Oehlenschläger og H.C. Andersen har ufortrødent brugt udtrykket, og selv den danske nationalskjald, Grundtvig, vover sig til at anvende udtrykket i en salme til Guds pris:

»Prut ei med den Guders Gud / Om Hans Tro og om Hans Bud! / Han har sin bestemte Priis / Slaaer ei af paa Kræmmer-Viis!«"

Kilde: http://www.b.dk/kultur/hvorfor-hedder-det-prutte-om-prisen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke helt følge dig. normalt køber du jo ikke kun en grillbar men også kunde flow, så det er et rimeligt grund at han siger det.

at du så siger at du ikke vil betale for kunder flow er jo ikke nåde godt mod argument

Men hvad er salgsprise ?

hvad vil du betale ?

samt hvad omsætning for sidste år ?

/Kim

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus L. Knabe:

Isaac:

Fatter ikke at "prutte" om prisen ikke for længst er blevet skrevet ud af det danske sprog Cool

Det er sgu da noget af det klammeste at bruge ift at forhandle en pris ned, at "prutte" om prisen. Jeg tør ikke engang tænke på hvor det stammer fra oprindeligt. 

Hvorfor ikke bare skrive skide om prisen? Nå men det har ikke noget at gøre med dit oplæg, det er bare et udtryk jeg ikke fatter ikke for længst er blevet udfaset af det danske sprog. 

"Dansk Sprognævn har svaret. Ordet »prutte« i betydningen at forhandle er beslægtet med et ord fra norsk dialekt »pruta«, som betyder at kives, det vil sige at småskændes. Også det nedertyske »proten«, som betyder »at sludre« har forbindelse til det danske udtryk.

At prutte om prisen er et udtryk, som gennem litteraturhistorien hverken har været specielt lummert eller drengeværelses-komisk. Oehlenschläger og H.C. Andersen har ufortrødent brugt udtrykket, og selv den danske nationalskjald, Grundtvig, vover sig til at anvende udtrykket i en salme til Guds pris:

»Prut ei med den Guders Gud / Om Hans Tro og om Hans Bud! / Han har sin bestemte Priis / Slaaer ei af paa Kræmmer-Viis!«"

Kilde: http://www.b.dk/kultur/hvorfor-hedder-det-prutte-om-prisen :)

Og hvor mange tror du egentligt tænker på det når der tales om at prutte? Helt ærligt? 

Nej det skal afskaffes og det så hurtigt som muligt, sammen med alle mulige åndssvage vendinger og begreber der hører 70´erne til. 

Rockere og bolighajer kunne man fint starte med, totalt åndssvage udtryk som bare er helt håbløse. Lidt ligesom gamle Woody Allen filmtitler der blev oversat partout til: Mig og xxxx. Det var så hjernedødt som noget kan være. Hold da op hvor kan nogle vendinger og begreber trætte mig. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)