Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viderefakturering af skattetillæg til min revisor

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge hoveder Smile

Sidste år skulle min revisor indberette selvangivelse for mit aps for indkomståret 2014.

Det "glemte" han og jeg fik en rykker. Jeg ringede til ham og han lovede at gøre det straks hvilket han ikke fik gjort.

Efter noget tid fik han endeligt indberettet og jeg fik et skattetillæg på 6.000 kr. pga for sen indberetning. Min revisor sagde intet om tillægget men konstaterede bare at jeg skulle betale x kr i skat. Da jeg nærstuderede selvangivelsen kunne jeg se tillægget på de 6.000 kr.

Jeg har tænkt mig at han skal betale da det er ham som har fejlet men det er vi ikke helt enige om.

Hvad syntes I ?

Han har sendt en faktura for regnskabet 2015 og jeg tænker at jeg sender ham en faktura på 6.000 kr og modregner i hans betaling.

I givet fald skal den faktura vel være uden moms ???

På forhånd tak for alle jeres svar

/Henning

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke fakturere noget til ham, men sende ham en skriftlig indsigelse, hvori du redegør for den ekstra omkostning som hans manglende rettidige indberetning har kostet dig.

Du må her redegøre for jeres aftale, herunder at der var aftalt at han skulle lave denne indberetning, samt at han på trods af rykning ikke fik det gjort straks ved påtale heraf. Evt henvise til mailkorrespondance eller lignende.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja næsten en klassiker.Wink

Du kunne også bede ham om en kreditnota på hele han nye faktura, således at dette går i nul. 

Derefter kan han på ny udstede en faktura til dig, på det nye beløb, hvor dette er fratrukket hans egne fejl.Yes

Modregning i forskellige fakturaer m.m., giver ofte vrøvl med moms m.m.

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Jeg forstår godt hvad du skriver og også meningen, MEN han mener jo ikke at han skal betale så det bliver svært at lokke en kreditnota og en ny faktura ud af ham. Det var derfor jeg ville lave det andet

/Henning

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hma:

Ja. Jeg forstår godt hvad du skriver og også meningen, MEN han mener jo ikke at han skal betale så det bliver svært at lokke en kreditnota og en ny faktura ud af ham. Det var derfor jeg ville lave det andet

/Henning

Det hjælper ikke på situationen at sende ham en faktura! Han betaler den jo alligevel ikke, og du har heller ikke leveret nogen fakturerbar ydelse.

I har en tvist omkring hans ydelse og faktura. Forhold jer til det, og lav din indsigelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I yderste fald må du jo trække revisor for retten - måske starte i revisornævnet - som revisor mig bekendt ikke SKAL følge men, hvor en evt afgørelse kan være nyttig i retten. Der skal du kunne bevise, at det var aftalt at revisor skulle udføre det arbejde - så der ikke kan være tvivl om det - osv

At fakturere noget man ikke har leveret duer, som Arguins beskriver - ikke. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

I yderste fald må du jo trække revisor for retten - måske starte i revisornævnet - som revisor mig bekendt ikke SKAL følge men, hvor en evt afgørelse kan være nyttig i retten. Der skal du kunne bevise, at det var aftalt at revisor skulle udføre det arbejde - så der ikke kan være tvivl om det - osv

At fakturere noget man ikke har leveret duer, som Arguins beskriver - ikke. 

vh John Hannover

Er en sådan sag overhovedet berettiget at blive lagt for revisornævnet? Næppe!

Lad være med at lave tingene mere komplicerede end nødvendigt. Lav en dokumenteret indsigelse som du kan henholde dig til hvis sagen ender ude i en incasso/fogedretssag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Er en sådan sag overhovedet berettiget at blive lagt for revisornævnet? Næppe!
det ville jeg måske nok tro - 6000 kr tabt - hvis det klart kan bevises, at revisor glemte klare aftaler og der ikke var noget at modregne i - MEN:

Jeg havde overset at der jo er en regning som trådstarter kan modregne de 6.000 ved betaling af forskellen + dokumenteret indsigelse - og så er det revisor der må lægge sagen an - og måske vinde den. Når der er regning at modregne i, er der ingen grund til trådstarter skal gå i nævnet eller retten.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke rigtigt nogen af jer der forholder sig til om han skal betale eller ej ?

En skriver at jeg ikke kan fakturere når jeg ikke har leveret en fakturerbar ydelse ?

/Henning

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John - hvilke sager kan lægges for revisornævnet?

Vil du anbefale at rejse en sag for 6.000kr overfor nævnet, herunder muligvis at hverve en tredjepart at tale din sag overfor nævnet?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)