Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobklausul?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

arguins:
Ja det er absolut en mulighed, men naturligvis op til virksomheden, og ikke den aktuelle medarbejder.

Ja, jeg er fuldkommen enig. 
Dog; var jeg i trådstarters sko, ville jeg nu alligevel foreslå løsningen - da det lyder som om at trådstarter meget gerne vil arbejde for virksomhed A ;-) 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Ja, jeg er fuldkommen enig. 
Dog; var jeg i trådstarters sko, ville jeg nu alligevel foreslå løsningen - da det lyder som om at trådstarter meget gerne vil arbejde for virksomhed A ;-) 

Enig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet her er, at du som ansat ikke har nogen risiko ved at tage nyt job når du ingen aftale har. Hvis det skulle have været sådan, at du ikke måtte gå tilbage til sælger, ja så skulle i jo have været med - og godkendt en løsning i jeres ansættelsesaftaler.

Desuden må A jo ikke konkurrere med B i 2 år, så ved at gå tilbage til A må du jo så ikke dér, gøre noget der konkurrerer med B (håber ikke jeg bytter på A og B Smile) så du vil jo skulle beskæftiges med noget, der ikke konkurrerer med B i alle fald, ellers bryder A som sælger jo sin aftale med B

Går du tilbage til A og sættes til at konkurrere med B - så vil A med al sandsynlighed kunne komme i klare problem og ja, så vil B givet tænke - aftalt spil.

Det må A jo så selv afgøre, om han tør være sikkert på, og at han har det behov - og da det jo er A der ikke lige tør tage dig tilbage, så kan du jo ikke gøre andet, end at tale med A om det.

god vind med løsningen i alle fald - kap ikke bånd til B før du har en løsning i alle fald, og vid, at ved alle virksomhedsovertagelser, er der personale der ville ønske det bare var de gode gamle dage. Den gode nyhed er, at efter nogen tid, så er de glade nok for tingene som de er, men ændringen - nye chefer, bider mange.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Problemet her er, at du som ansat ikke har nogen risiko ved at tage nyt job når du ingen aftale har. Hvis det skulle have været sådan, at du ikke måtte gå tilbage til sælger, ja så skulle i jo have været med - og godkendt en løsning i jeres ansættelsesaftaler.

Desuden må A jo ikke konkurrere med B i 2 år, så ved at gå tilbage til A må du jo så ikke dér, gøre noget der konkurrerer med B (håber ikke jeg bytter på A og B Smile) så du vil jo skulle beskæftiges med noget, der ikke konkurrerer med B i alle fald, ellers bryder A som sælger jo sin aftale med B

Går du tilbage til A og sættes til at konkurrere med B - så vil A med al sandsynlighed kunne komme i klare problem og ja, så vil B givet tænke - aftalt spil.

Det må A jo så selv afgøre, om han tør være sikkert på, og at han har det behov - og da det jo er A der ikke lige tør tage dig tilbage, så kan du jo ikke gøre andet, end at tale med A om det.

god vind med løsningen i alle fald - kap ikke bånd til B før du har en løsning i alle fald, og vid, at ved alle virksomhedsovertagelser, er der personale der ville ønske det bare var de gode gamle dage. Den gode nyhed er, at efter nogen tid, så er de glade nok for tingene som de er, men ændringen - nye chefer, bider mange.

vh John Hannover

Virksomhed A må ikke tage op konkurrence (omfanget er p.t ikke nærmere defineret) med virksomhed B. Det er kun det der er begrænsningen, og den begrænsning gælder uanset om trådstarter er i job hos A, B eller et helt tredje sted.

Spørgsmålet er så om trådstarter kan komme i job hos virksomhed A med anden opgave end den der er konkurrerend. Kan sådan ansættelse etableres er der ikke noget problem, medmindre virksomhederne tillige (og det er ikke oplyst p.t) har lavet en aftale om at A ikke indenfor x mdr tilbyder en af de medfølgende medarbejdere et nyt job.

Under alle omstændigheder er det et forhold mellem A og B, og hvis A gerne vil genansætte, så kan det tidligere forslag om at henvende sig hos selskabets advokat for afklaring jo løse tvivlen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Spørgsmålet er så om trådstarter kan komme i job hos virksomhed A med anden opgave end den der er konkurrerend
ja netop - og ja det er A som har bolden - og udtrykker nervøsitet - nok overfor om B vil tro på, det ikke er for at trådstarter vender hjem til A i samme job og konkurrerer. Om A kan komme over den bekymring, man kun A beslutte (og ja måske en advokat kan sige mere - specielt om hvad aftalen har omkring "ikke konkurrere" - hvis A har meget stærkt ønske om at få trådstarter tilbage) 

Det er nok vigtigst at A firma med sig selv ved, om de kan beskæftige trådstarter med noget andet end tidligere og kan påvise det IKKE er i konkurrence (og planlagt tilmed som trådstarter siger frygten kan være Smile)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er underordnet om det kan forekomme som planlagt eller ej. Er det ikke konkurrerende virksomhed så er det lige meget om det forekommer planlagt. Det skader ikke den overtagne aktivitet, mere end hvis trådstarter feks vælger at opsige sin stilling.

Er A interesseret i at få dig tilbage, så må de undersøge om de i den indgåede aftale er afgrænset herfra, ellers er der næppe så meget at være urolig for når bare de undlader at bryde den indgåede aftale omkring konkurrence. Helt som om at de valgte at sætte en anden af deres medarbejdere til at varetage den funktion, som skal være din.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Det er underordnet om det kan forekomme som planlagt eller ej. Er det ikke konkurrerende virksomhed så er det lige meget om det forekommer planlagt. Det skader ikke den overtagne aktivitet, mere end hvis trådstarter feks vælger at opsige sin stilling.
tror du tænker meget firkantet og lidt løsrevet fra hvordan folk tænker. Jeg har været med i mange overtagelser og kender lidt til de, ofte underlige baggrunde der er, til hvor vrede - og sager opstår.

A har solgt til B - og B vil derfor nemt få tanken, at det var planlagt fra start - at medarbejderen flytter tilbage til A (og konkurrerer) Den mistanke vil øge risikoen for, at B vil køre i sag. Den risiko er A bange for skriver trådstarter- uanset den er realistisk eller ej.

Den vil B så tabe hvis A kan bevise han slet ikke konkurrerer (måske ikke let - sådan noget kan godt være lidt flydende og usikkert formuleret) - og ellers vil det jo i sig selv være galt. Det at B kan mistænke det er planlagt - er korrekt tænkt af A vil jeg påstå Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John, det der er essentielt i denne sag er om der skal drives konkurrerende salg, og derved brud på konkurrenceklausul.

Er der ikke tale om dette, så kan det ikke tolkes som brud på aftalen.

Det er firkantet sat op, men ikke desto mindre er det fakta.

Noget helt andet er så om mavefornemmelsen hos A siger at det er en dårlig ide. Det gør dog ikke genansættelsen til et aftalebrud, men det kan være at A ser det som problematiskt, afhængigt af de eksakte omstændigheder, som vi af gode grunde ikke kender, da A ikke er del af denne diskussion.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)