Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobklausul?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja77:
Der er ingenting aftalt hverken via klausul (som jeg har skrevet under på) eller min ansættelsekontrakt.
ja så er der jo ikke problemer - dog er jeg ikke vild med - intet aftalt - som jeg har skrevet under på - hvis du faktisk har lovet det i forbindelse med du har solgt virksomhed og lovet noget - for i princip er mundtligt jo lige så bindende-  bare pokkers svært at bevise. Da er det i alle fald mere moral - har du solgt og lovet noget - om du vil bryde med det - fordi det måske ikke kan bevise (med mindre der er uafhængige vidner på det lovede)

Jeg har svært ved at se den virksomhed der evt tog dig ind komme i klemme. De har da i alle fald ikke aftalt noget? Tror du ikke der kan være en anden grund - at de er bange for at være ukollegiale eller andet der ligger bag?

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har skrevet under på en konkurrence klausul, og du iøvrigt ikke var den sælgende part i virksomhedsoverdragelse, er der intet at være betænkelig ved.

Har selv været igennem processen for nylig, hvor jeg som arbejdsgiver ønskede at holde en medarbejder og kunde op på en kundeklausul. Det var helt umuligt da den ikke var beskrevet i medarbejderens ansættelsesaftale, med længde og kompensation.

Alle aspekter blev, for en sikkerheds skyld, vendt ved meget kompetent erhvervsadvokat, men der var intet jeg som arbejdsgiver kunne gøre.

Håber det går, og du får ansættelse, hvor du ønsker.Wink

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Et eller andet må der være aftalt, siden du spørger.

Kan du ikke være en lille smule mere konkret. Er der tale om en virksomhedsoverdragelse hvor du som almindelig medarbejder er fulgt med, eller?

Spørger mere som følge af dit seneste svar, hvor du beskriver en tidligere ansættelse.

Tilmeldt 23. Apr 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøver at forklare lidt nærmere.
Jeg var ansat i virksomhed A som alm lønmodtager frem til 1/10-2015 hvor dele af virksomhed A blev solgt til virksomhed B (hvor jeg nu er ansat).
Ved salget blev jeg og 2 andre kollegaer "solgt" med MEN vi har ikke aftalt eller skrevet under på nogen aftaler eller klausuler. Og får ingen betaling i forhold til dette.
Virksomhed A har en aftale med virksomhed B om at de ikke må konkurrere med samme produkt 2 år fra salget af virksomheden.
Virksomhed A er bange for at virksomhed B vil tro at der er tale om aftalt spil hvis de ansætter mig igen.
Der skal lige gøre opmærksom på at de ikke forhandlet samme produkt.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok

Det betyder så at du ikke personligt er bundet af nogen klausul, eftersom jeg læser dit svar som at der i din nye ansættelseskontrakt (lovpligtig) ikke er skrevet noget herom.

Har virksomhed A alene aftalt at de ikke vil optage konkurrance med samme produkt i 2 år, så betyder dette ikke at de er afskåret fra at ansætte dig. De må bare ikke via din ansættelse eller andre ansættelser genoptage forretningen med omtalte produkt (og muligvis også beslægtede produkter) afhægigt af hvad der fremgår af den konkrete aftale.

Påtænker virksomhed A at ansætte dig igen til evt salg af helt tredje produkt, så kan jeg ikke se noget problem i det. Du er ikke bundet udover aftalerne i din ansættelseskontrakt med virksomhed B.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vel også mene at du er fuldstændig fri for nogen form for klausul med den info du har givet.

Da din kontrakt er en ansættelseskontrakt skal der stå hvad klausulen er og hvad kompensation er. Og så vidt jeg læser det er der intet punkt i din kontrakt omkring klausul, i.e. du er en fri mand. 

Er du medlem af en fagforening? hvis ja, ville jeg da overveje at sende dem din kontrakt og få deres vurdering. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Ok

Det betyder så at du ikke personligt er bundet af nogen klausul, eftersom jeg læser dit svar som at der i din nye ansættelseskontrakt (lovpligtig) ikke er skrevet noget herom.

Har virksomhed A alene aftalt at de ikke vil optage konkurrance med samme produkt i 2 år, så betyder dette ikke at de er afskåret fra at ansætte dig. De må bare ikke via din ansættelse eller andre ansættelser genoptage forretningen med omtalte produkt (og muligvis også beslægtede produkter) afhægigt af hvad der fremgår af den konkrete aftale.

Påtænker virksomhed A at ansætte dig igen til evt salg af helt tredje produkt, så kan jeg ikke se noget problem i det. Du er ikke bundet udover aftalerne i din ansættelseskontrakt med virksomhed B.

Rigtigt godt forklaret. 

Vil dog mene Virksomhed A, evt bør bruge et par tusinde på at tale med en advokat om dette - så eventuelle kontrakter bliver fortolket ind til almindeligt dansk :)

Kontrakter er som regel skrevet af advokater for advokater :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Rigtigt godt forklaret. 

Vil dog mene Virksomhed A, evt bør bruge et par tusinde på at tale med en advokat om dette - så eventuelle kontrakter bliver fortolket ind til almindeligt dansk :)

Kontrakter er som regel skrevet af advokater for advokater :)

Tak :)

Ja det er absolut en mulighed, men naturligvis op til virksomheden, og ikke den aktuelle medarbejder.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:

Er du medlem af en fagforening? hvis ja, ville jeg da overveje at sende dem din kontrakt og få deres vurdering. 

En evt klausul mellem 2 virksomheder, fremgår ikke af ansættelseskontrakten, så det vil bare være et forstyrrende element.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah shit, jeg har misforstået problematikken - sorry. 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)