Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bor i udlandet og vil gerne sende pakker til DK. Muligt med dansk returadresse uden at betale dansk moms og selskabsskat?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en webshop i Danmark, men bor egentligt i udlandet.

Pt. bliver mine pakker sendt fra Danmark til danske husstande.

For at slippe for dansk selskabsskat og moms tænker jeg, at det ville være smartere at sende fra udlandet og fragten stort set koster det samme alligevel som at sende inden for Danmark

Spørsmålet er bare, om man kan have en dansk returadresse, så pakkerne sendes til et famliemedlem i DK. Er er en dansk returadresse lovlig uden uden krav om et dansk selskab og betaling af dansk moms?

I Tyskland kan man f. eks. slippe med, at betale 7% i moms.

Elektriker i Odense

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:
Jeg har en webshop i Danmark

 

Hvis du har en webshop i Danmark er det vel registreret som et dansk firma,  hvordan forventer du så at du kan slippe for selskabsskat ved at sende pakkerne fra udlandet?

Standard momssatsen i Tyskland er 19 %   dog er nogle varegrupper f.eks. fødevare, og bøger en lavere på 7 %. 

Sælger du vare fra et andet EU land til dansk privat kunder, skal du hvis du omsætter for over 100.000 Euro= 745.000 DKK årligt  opkræve dansk moms.

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Fattigrøv!
Ja undskyld,
Jeg tror sgu jeg laver en støttegruppe på Facebook til dig, så du kan få råd til at betale din skat...... Stakkels dig!

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har ret i, at Tyskland ikke kan betale sig. Men Schweiz ligger på 8 procent moms. Jo, min webshop er registreret som et dansk firma. Men jeg kunne jo vælge, at registerere den i Schweiz :-)

På den anden side set kan jeg jo bare hive pengene ud af mit danske selskabet som løn, så er der ikke meget selskabsselskab at betale :-)

Hvad mener du/I er smartest?

Elektriker i Odense

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du glemmer så lige at Schweiz ikke er medlem af EU, hvilket gør at dine pakker skal fortoldes når de skal ind i EU - Måske du skulle sætte dig lidt mere ind i tingene inden du kommer med alle mulige meget lidt gennemtænke forslag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brandt:

Ja, du har ret i, at Tyskland ikke kan betale sig. Men Schweiz ligger på 8 procent moms. Jo, min webshop er registreret som et dansk firma. Men jeg kunne jo vælge, at registerere den i Schweiz :-)

På den anden side set kan jeg jo bare hive pengene ud af mit danske selskabet som løn, så er der ikke meget selskabsselskab at betale :-)

Hvad mener du/I er smartest?

Driver du webshop fra DK så vil du som udgangspunkt være skattepligtig af den i DK og det har intet at gøre med hvilket land en bankkonto befinder sig i

Ja du kan lave selskab og ja hvis du trækker løn ud så der ikke er overskud, så er der ikke selskabskat. Dog er selskabskat i DK vel ikke et problem som sådan - og du vil jo være personlig skattepligtig med dansk skat uanset hvad, hvis du driver selskab fra Danmark, også af løn som hovedaktionær.

Jeg synes, frem for en lang Amino tråd, at du skulle bruge lidt midler på en revisor rådgivning her, og få tingene på plads - og så skal du, ud over at man selvklart skal skatteoptimere, også huske, at det afgørende er at skabe indtægten - drive forretningen, så du ikke ser dig blind på skatteoptimering

god vind John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders, en dansk returadresse vil som udgangspunkt ikke udløse skattepligt eller momspligt til Danmark. Det er først hvis du begynder at levere til kunder fra Danmark at det bliver en udfordring for momsen eller hvis din omsætning overstiger 280.000 kr. til Danmark.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, John.

Ja, tror også, at jeg er nået til konklusionen, at det bedst kan betale sig at fortsætte med mit danske selskab, da selskabsskatten vel ikke vil blive noget større problem, hvis mange af pengene hives ud som løn :-) Jeg har et IVS, så 25% af overskudet skal blive i selskabet som opsparing til et ApS. De penge vil blive beskattet med dansk selskabsskat. Men resten kan jeg vel hive ud i løn?

Har jeg forstået det rigtigt?

Mvh.

Anders

Elektriker i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget som forhindrer dig at udbetale løn så overskuddet er 0 kroner. Der er således så ikke noget at afsætte til tvungen opsparing.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Whiskey Yes Det var præcis, hvad jeg gerne ville høre. Er fortsat en smule usikker omkring reglerne, så ville lige have bekræftet om, jeg havde forstået rigtigt :-)

Elektriker i Odense

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)