Hej :) Hvordan bogfører man følgende: Kunden bestiller og betaler en ordre, inklusiv xx kroner momsfri fragt (via Post DK) som jeg skal betale hos min leverandør (selve varerne leverer jeg personligt, og kunden skal således ikke betale fragt for at få leveret varerne fra mig, men for at dække fragten fra min leverandør til mig). Jeg bestiller så varerne hos leverandøren, og opdager herefter at jeg får leveret varerne fragtfrit, på grund af en tidligere misforståelse mellem leverandøren og mig (som et slags plaster på såret). Hvordan skal jeg bogføre det salg? Altså hvordan bogfører jeg den fragt som min kunde i princippet betaler, men som nu pludselig er blevet til en indtægt for mig? Hvad men moms? Bliver indtægten ændret til indtægt med moms? Skal det stadig hedde fragt? Og så videre? Håber det giver mening, og på forhånd tak for hjælpen :) Mvh. COBS |
Du bruger åbenbart udlægsordning når du sender med post DK og har haft køb af frimærker uden moms normalt - det har du så ikke her.
Du angiver så salg af porto under udlægsordningen (forsvinder 1/8 2016 husk det) - og dermed betaler du jo så moms af den fortjeneste = hele beløbet du fakturerede din kunde i porto (salg af porto overstiger køb af porto og derfor moms af beløbet) og bruger så "samle ordning" går jeg ud fra se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html
Din faktura fra leverandøren betaler du som den er med den moms der er vist
vh John Hannover