Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får NETS monopol når VISA og Dankort skilles ad?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nets ejer Dankortet og dermed dem der bestemmer over det. Dog beholdes visa delen i dankortet, der er kun når det gælder den betaling med smartphones der bruges den nye løsning.

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første venter alle at mobilbetalinger vil overtage størstedelen af betalinger med fysisk kort Indenfor få år.

for det andet hvis du læser hele artiklen jeg linker til sker dette:

Til juni træder nye regler i kraft, som betyder, at når danskerne betaler med deres fysiske VISA/dankort-plastikkort i butikkerne, skal de vælge om betalingen skal ske gennem dankortsystemet eller VISA-systemet.

om dette også kommer til at ske i netbutikker tør jeg ikke sige, men mon ikke?

I så fald får NETS monopol da ingen tør fravælge det rene dankort længere.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
I så fald får NETS monopol da ingen tør fravælge det rene dankort længere.

Flere og flere fravælger Dankortet, så det ender med at blive et monopol de sidder med helt alene.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender sgu ikke nogen privat personer der ikke har et dankort, og hvis forbrugerne selv skal vælge om de vil betale med dankort eller visadelen, vil de fleste vælge dankortet da dette er billigst. Med andre ord det bliver næsten umuligt for små forretningsdrivende at vælge andre end NETS som leverandør

Tilmeldt 10. Apr 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Find alt fra telemarketing nummer til de telefonnummer svindlere bruger på www.find-tlf.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Med andre ord det bliver næsten umuligt for små forretningsdrivende at vælge andre end NETS som leverandør. 

Ja vis man kun vil se begrænsninger er det jo svært at få øje på andet. Man kan vælge Mobilepay - Swipp - Paypal Osv... Så prøv nu lige og kom ind i kampen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Jesper I. P:
Med andre ord det bliver næsten umuligt for små forretningsdrivende at vælge andre end NETS som leverandør. 

Ja vis man kun vil se begrænsninger er det jo svært at få øje på andet. Man kan vælge Mobilepay - Swipp - Paypal Osv... Så prøv nu lige og kom ind i kampen.

Tak Michael jeg forsøger netop at komme ind i kampen.
Du har stadig brug for en indløsningsaftale med NETS såfremt du vil tilbyde rene dankortsbetalinger via eksempelvis mobilepay. Der er mange der gerne vil bruge en konkurrent eksempelvis epay, da det er dyrt at få en indløsningsaftale med NETS. Epay og andre kan imidlertid ikke tilbyde rene dankort løsninger, og da forbrugerne fremadrettet aktivt skal tage stilling til om det er dankort eller visa delen der skal bruges på deres kort, vil jeg gerne se den forretningsdrivende der tør fravælge NETS. Men oplys mig gerne hvis jeg tager fejl.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jesper I. P:
I så fald får NETS monopol da ingen tør fravælge det rene dankort længere.

Flere og flere fravælger Dankortet, så det ender med at blive et monopol de sidder med helt alene.

simpelthen galt - Dankortet (og visadankort som jo i Danmark er Dankort) er i VÆKST  klar vækst - hvad angår dankort delen og ca 78% af al online handel foregår via dankort http://johnhannover.blogspot.dk/2016/01/dankort-handel-vokser.html  du er faldet for en myte

At stand alone dankort er sjældne (ca 6%) skyldes jo bare at man får visa dankort udstedt og så bruges som rent dankort i Danmark og kun i udlandet som VISA

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)