Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indrivelse af gæld (rykker og rykkergebyr)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den uheldige situation, at jeg skal have indrevet noget gæld fra en dårlig betaler.

Er RKI den bedste vej, eller er der andre, der har erfaring med noget andet?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej GrN.dk,

Regel nr. 1 inden for inkasso siger, at jo tidligere du rykker, jo større er sandsynligheden for, at du får dine penge.

RKI er som regel et godt redskab at true med, men så snart folk er registreret i RKI, er det svært at gøre mere.

Med venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

OK, tak for svaret. Jeg overvejer at tage sagen med en advokat, men ved ikke om der er nogen, som er bedre til det end andre?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan med fordel prøve at søge på "no cure no pay inkasso"

Så betaler du kun, hvis du får dine penge igen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Problemet er at dårlige betaler er eksperter i at være dårlige betaler og de kender alle reglerne for hvordan man udgår at betale. 

Tryne paragraf nummer 1: Den dårlige betaler laver en meget meget meget lang insigelse og så er du tvunget til at svare på punkt for punkt og det kan være meget tidskrævende. 

Prøv at tale fornuft ind i hoved på personen, lykkedes det ikke så kom videre med mindre beløbet er for stort.

Husk på at den tid du bruger på at kæmpe med den dårlig betaler kan du ikke bruge på at at servicer de gode betaler. 

Det er p...e træls og jeg følger med dig! 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode tips!

Beløbet er tilstrækkelig stort til at jeg vil give det en chance.

God vind til jer!

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at tage et kig på www.debito.dk  Dem bruger vi , og det gør vi bl.a. på grund af flere anbefalinger fra mit netværk. Har pt. 2 sager liggende hos dem. Held og lykke med sagen.

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

GrN.dk - Logistik og regneark:
Er RKI den bedste vej, eller er der andre, der har erfaring med noget andet?

Vi plejer at starte med et opkald for at afklare om der er en (god) forklaring på forsinkelsen. Hvis vi ved, der kan være sket en misforståelse, sender vi måske også en almindelig påmindelse om, at beløbet er forfaldent. Bare et venligt brev.

Hvis telefonen ikke bliver taget eller samtalen/brev ikke bærer frugt, sender vi en (og kun én) rykker med en inkassovarsel.

Den skal indeholde alle de lovpligtige ting med en rimelig frist til at indbetale beløbet. Og at sagen ellers vil blive sendt til inkasso uden yderligere varsel. Og at dette vil medføre yderligere omkostninger for kunden. Når fristen + 2 dage er gået, lægger jeg fakturaen samt den relevante korrespondance om til vores lokale advokat. 

I de fleste tilfælde får de pengene hjem uden yderligere omkostninger til os, idet kunden også skal betale for inkasso.

I nogle tilfælde får vi en meddelelse om, at pengene er uinddrivelige. Sandsynligvis fordi der simpelthen ikke er nogen penge og /eller kunden allerede står i RKI.

I de tilfælde bruger vi brevet og fakturaen som bilag når året er omme for at få fradrag for "tab på debitorer".

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for råd og tips. Hvis min rykker ikke går igennem, går jeg videre med et selskab, som må klare resten for mig. Er det en dårlig idé at lade RKI køre sagen?

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hjulpet et par klienter, hvor vi har sendt sagen ind til domstolen og fået en dom. I 2 ud af 3 tilfælde gav det penge, i det sidste tilfælde er der nu 10 år til at forsøge at inddrive pengene. Ellers en ny dom, hvorefter der er 10 år yderligere osv...

Det giver noget arbejde, men det har betalt sig so far...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)