Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med Lightinthebox.com: Hvorfor er der tillagt told på min ordre?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et problem med lightinthebox/miniinthebox.com. Jeg overvejer at starte en webshop hvor jeg kommer til at dropshippe fra Lightinthebox.com som min leverandør. Jeg ved udemærket godt, at varerne bliver sendt fra kina og det er jeg naturligvis ikke interesseret i. Dropship fra kina er aldrig en god ide..

Men de reklamerer med, at de også har et europæisk varelager hvor de sender produkter fra og endda med kort levering (3-5 dage) helt gratis. Jeg har forsøgt at bestille et produkt som stod blev sendt fra deres europæiske varelager, men på min kvittering er der tilføjet Told & skatter + ingen MOMS? Det undrer mig ekstremt meget, da tolden og skatterne burde være betalt, da varerne allerede er placeret i Europa + MOMSEN burde være tillagt fra det pågældende EU-land.. Der står heller ikke CVR eller afsendingsadresse på? Jeg har prøvet at kontakte SKAT og de har heller ikke kunne svare mig på dette. 

Håber virkelig nogle herinde kan hjælpe mig, det vil jeg være evig glad for! 

Tak på forhånd :)

Mvh. Patrick 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick_1:
Det undrer mig ekstremt meget, da tolden og skatterne burde være betalt, da varerne allerede er placeret i Europa + MOMSEN burde være tillagt fra det pågældende EU-land..

Varerne kan sagtens være opbevaret indenfor EU, på et såkaldt toldlager, hvor varen først fortoldes når den forlader lageret.  Mht. momsen skal der ikke opkræves moms indenfor EU, når der er tele om B2B

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Mange tak for svar, dette er utrolig brugbart: "Varerne kan sagtens være opbevaret indenfor EU, på et såkaldt toldlager, hvor varen først fortoldes når den forlader lageret."

Mht. til momsen, så glemte jeg at skrive, at min handel var B2C (privatperson). Så derfor er det underligt, at der ikke er tillagt moms fra det pågældende land hvor varen er sendt afsted fra. De har en B2B platform, men man kan ikke dropshippe, kun bestille store mængder hjem som grossist.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal være opmærksom på. at som privat person må du ikke ervervsmæssigt importere - heller ikke som test - det kræver CVR og importregistrering - så i told og import sammenhæng - tænk på det i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

John kan det virkelig passe, at jeg skal være importregistreret? Jeg har CVR nr. på plads, men hvis varerne er lokaliseret på det europæiske varelager (muligvis toldlager) og bliver sendt derfra, så 'importerer' jeg vel i princippet ikke noget? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick_1:

John kan det virkelig passe, at jeg skal være importregistreret? Jeg har CVR nr. på plads, men hvis varerne er lokaliseret på det europæiske varelager (toldlager) og bliver sendt derfra, så 'importerer' jeg vel i princippet ikke noget? 

hvis varens oprindelse er uden for EU - og bare ligger på toldlager = er ikke fortoldet i EU som jeg forstår dig - så ja

Nu er importregistrering jo ikke en omkostning eller andet - så det er jo ikke et problem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig i tvivl hvorvidt de benytter et toldlager, men det er nok mest sandsynligt hvis man kigger på kvitteringen..

Mht. til tolden, så kan jeg vel ikke forvente en yderligere told/afgifts regning når min kunde modtager sit produkt? (Jeg har vedhæftet min kvittering, hvor der står at told og skatter er tiilagt) Det er vel udgiften for at 'fortolde' produktet?

Et andet problem: der står ingen moms på kvitteringen selvom jeg har handlet som privatperson. Har du nogen idé om hvordan jeg griber dette an?

Mange tak for svar John, jeg værdsætter din hjælp utrolig meget! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke sige hvorfor du ikke er opkrævet moms - måske er der den lokale EU moms tillagt prisen - men lyder mærkeligt.

Kan dog sige, at du IKKE må købe noget ind til videresalg som privat person overhovedet da du skal have CVR og skal være importregistreret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jeg skam heller ikke. Jeg har kun bestilt som privatperson for kunne tjekke kvaliteten af produktet og tjekke en eventuel afsenderadresse på pakken.

Men det er meget underligt med momsen... Crying

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick_1:
Jeg har kun bestilt som privatperson for kunne tjekke kvaliteten af produktet og tjekke en eventuel afsenderadresse på pakken.
der sker givet ikke noget - men rent faktisk må du ikke det - for det er jo - som du beskriver det, fordi du vil bruge det erhvervsmæssigt - Så prøver osv - kræver importregistrering - men der sker ikke spor her. Momsen kan du jo også tage roligt når det er privat skal du jo ikke tænke moms men bare betale som opkrævet - måske her med det lokale EU lands moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)